۶۰ درصد اراضی ملایر موقوفه است

۶۰ درصد اراضی ملایر موقوفه است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به عملکرد یکساله این اداره، گفت: درآمد و ‏هزینه کرد اوقاف کاملاً مشخص است و همه هزینه ها در راستای عمل به نیات واقفین انجام می ‏شود.‏

شنبه 11 آبان 1398 ساعت 9:8

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

پژمان جعفری با بیان اینکه تجهیز، نوسازی و هتلینگ بخش ۲۵ تختخوابی بیمارستان امام حسین(ع) یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است، به اعزام ۱۱۲ نفر به کربلای معلی با صرف ۲۴۰ میلیون تومان از محل نیات واقفین و پرداخت کمک هزینه درمانی به ۷۰۰ نفر بیمار نیازمند به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در بخش کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند و توزیع لوازم التحریر بین ۶۰۰۰ نفر، از محل نیات واقفین ۹۶۰ میلیون تومان هزینه کردیم، ادامه داد: مبلغ هزینه شده در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی شامل حفظ، روخوانی و روانخوانی قرآن ۷۵ میلیون تومان بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای عمران و آبادانی امامزادگان شهرستان ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، افزود: همچنین با صرف ۷۷۰ میلیون تومان، ۷۵ هزار نفر نیازمند و مستمند اطعام دهی شده و طبق نیات واقفین مراسم روضه خوانی برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث حمایت از ایستگاه های صلواتی ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کرد داشته ایم، یادآور شد: طی یک سال گذشته ۴۰۰ میلیون تومان صرف حفظ و نگهداری پارک بانوان و مقبره مرحوم سیف الدوله، بزرگترین واقف ملایر شده است همچنین با صرف ۴۰ میلیون تومان روشنایی ۴۰ بقعه متبرکه شهرستان تجهیز و تأمین شد و در طول سال بیش از ۳۰ هزار نفر از نیازمندان شهرستان در شب‌های جمعه و سایر ایام مناسبتی چون ماه های رمضان، محرم و صفر از محل موقوفات اطعام ‌دهی می‌شوند.

جعفری با اشاره به موقوفه بودن بیش از ۶۳ درصد از اراضی شهرستان، اظهار کرد: بیشترین موقوفات ملایر مربوط به شادروان سیف‌الدوله در بخش درمانی، فرهنگی، علمی و روضه‌ خوانی است.

وی با اشاره به اینکه ملایر با دارا بودن بیش از ۱۶۰ موقوفه، در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای دارد، موقوفات سیف‌الدوله و شیخ ‌الملوک فخرالحاجیه را از مهمترین موقوفات درآمدزا در ملایر معرفی کرد و ادامه داد: امسال دو وقف در این شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره اوقاف ملایر با بیان اینکه مشاوره لازم را برای ثبت موقوفات جدید به واقفان ارائه می‌دهیم، گفت: در حال حاضر در زمینه های درمان بیماران صعب ‌العلاج، ازدواج و مسکن جوانان، امور فرهنگی، قرآنی و پیشرفت علمی و فناوری، نیازمند وقف های جدید در سطح شهرستان هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از نیت‌های مهم واقف بزرگ ملایر اطعام‌دهی بوده است، بیان کرد: در راستای کمک به سایر مدارس شهرستان که موقوفه نیستند، مجوز کمک به این مدارس را گرفته ‌ایم و مرمت و تجهیز مدارس حاشیه شهرها و روستاها را تا حد توان انجام می دهیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال برای تجهیز دبیرستان سیف الدوله ۲۸۰ میلیون تومان در زمینه نماکاری و پنجره‌های آن هزینه می ‌شود، به برپایی شش موکب به منظور خدمات رسانی به زائران اربعین در سطح شهرستان ملایر اشاره کرد و افزود: این موکب‌ها فعالیت خود را از ۱۵ مهرماه آغاز کردند.

جعفری بیان کرد: در راستای کمک به موکب‌های شهرستان، ۱۳۵ میلیون تومان برای خرید برنج، گوشت، روغن، حبوبات، رب، پیاز و ... هزینه شده است همچنین در زمینه سایر تجهیزات شامل نصب بنر و داربست مساعدت کردیم.

وی با بیان اینکه عمده این کمک‌ها به موکب فاطمه الزهرا(س) بوده است، اضافه کرد: موکب های روستاهای توچغاز، آورزمان، حسین‌آباد و امامزاده عبدالله(ع) ملایر، خدمات دهی خوبی به مسافران و زائران اربعین داشتند.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش به برنامه های هفته وقف اشاره کرد و گفت: نواختن زنگ وقف در مدارس، دیدار کارکنان اوقاف با امام جمعه، فرماندار و نمایندگان مردم ملایر در مجلس، برگزاری نشست خبری با خبرنگاران، قرعه‌ کشی کمک‌هزینه سفر کربلا برای مستاجرین خوش ‌حساب اوقاف و ایراد سخنرانی پیش از خطبه ‌های نماز جمعه و تشریح عملکرد این اداره، از جمله برنامه‌های دهه وقف در ملایر بوده است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 343

ثبت نظر

ارسال