۵ کشته در طوفان‌های اخیر اسپانیا و پرتغال

۵ کشته در طوفان‌های اخیر اسپانیا و پرتغال

مقامات اروپایی از کشته شدن دست‌کم پنج نفر، تخریب برخی ساختمان‌ها، قطع خطوط برق و مسدود شدن جاده‌ها به دنبال جاری شدن سیلاب‌ و سقوط درختان در پی وقوع طوفان در سراسر اسپانیا و پرتغال خبر دادند.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 9:54

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، طوفان "السا" روز چهارشنبه شبه‌جزیره "ایبِری" واقع در جنوب غربی اروپا و متشکل از کشورهای اسپانیا، پرتغال، آندورا و جبل‌الطارق را درنوردید و تا بعد از ظهر روز پنج‌شنبه با وزش بادهای قوی و بارندگی‌های سنگین تشدید شد.

به گفته مقامات، طوفان "السا" با طوفان دیگر موسوم به "فابین" دنبال شده است. 

روز پنج‌شنبه یک مرد در شهر "مونتیژو" واقع در نزدیکی "لیسبون" پرتغال در اثر سقوط درخت روی کامیونش و یک مرد دیگر نیز در شهر شمالی "کاسترو دایر" این کشور در اثر تخریب خانه‌ خود جان باختند.

هم‌چنین در شمال اسپانیا یک نفر در اثر رانش زمین در منطقه "آستوریاس"، یک نفر در اثر سقوط یک دیوار سنگی در منطقه "گالیسیا" و یک نفر دیگر در اثر غرق‌شدگی در جریان سیلاب‌های مناطق "کاستیا" و "لئون" کشته شدند.

طبق اعلام مقامات اسپانیا، طوفان "السا" احتمالاً هم‌چنان مناطق مرکزی و جنوبی اسپانیا را تحت تاثیر قرار داده و طوفان "فابین" وزش بادهایی به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت و تشکیل امواجی به ارتفاع ۹ متر در شمال این کشور را به همراه خواهد داشت.

بنا بر گزارش رویترز، شب گذشته وضعیت آب و هوایی و طوفان در پرتغال رو به وخامت رفت.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 326

ثبت نظر

ارسال