۴۶ محصول نوآورانه در حوزه های علوم پزشکی/افتتاح اولین پارک علم و فناوری دانشگاه در آینده نزدیک

۴۶ محصول نوآورانه در حوزه های علوم پزشکی/افتتاح اولین پارک علم و فناوری دانشگاه در آینده نزدیک

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تا کنون ۴۶ محصول نوآورانه در حوزه های مختلف علوم پزشکی در دانشگاه رونمایی و تجاری سازی شده است، گفت: تا پایان سال چندین محصول نوآورانه در حوزه فناوری های نوین و تحقیقات دارویی رونمایی خواهد شد.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 5:12

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر علیرضا زالی همچنین در حاشیه جشنواره پژوهشی ابوریحان در جمع خبرنگاران به جایگاه علمی ویژه کشور در سطح بین الملل و منطقه اشاره و تاکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی عزم خود را جزم کرده که در یک فضای جهادی حرکت خود را به سمت مرجعیت علمی و خوداتکایی پیش ببرد.

وی با اشاره به کسب رتبه دوم فناوری کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: ثبت بیش از ۴۰۰۰ مقاله در مجموعه دانشگاه در سال جاری، انتشار ۳۰ مجله علمی انگلیسی زبان و نمایه شدن ۲۰ مورد آن در اسکوپوس ، فعالیت ۷۷ شرکت دانش بنیان، ۷۱ مرکز تحقیقاتی و پنج مرکز رشد در این راستا انجام شده است.

زالی با اشاره به نیاز کشور در زمینه تجهیزات پزشکی با توجه به تحریم‌ها، گفت: در این راستا مرکز رشد فناوری در دانشگاه تصویب شده که امیدواریم با تایید در وزارت بهداشت راه برای توسعه فناوریهای پزشکی در کشور باز شود.

وی با اشاره به افتتاح اولین پارک علم و فناوری دانشگاه در آینده نزدیک، گفت:  زمین، جایابی، برنامه استراتژیک و عملیاتی آن تدوین شده است.

وی معدل انتشار مقاله به ازای هر عضو هیات علمی در دانشگاه را سه مورد عنوان کرد و ادامه داد: شاخص اچ ایندکس دانشگاه ۱۱۷ است که عدد خوبی در منطقه محسوب می‌شود.

وی با اشاره به کسب رتبه ۱۵ تولید علم دنیا توسط محققان و دانشمندان ایرانی، گفت: در زمینه ارجاعات و استنادات نیز با وجود تحریم‌ها و شرایط سخت انتشار مقاله رتبه ۱۴ جهانی را کسب کرده ایم.

به گفته زالی در زمینه زیست مهندسی، زیست فناوری، نانوتکنولوژی و تکنولوژی مواد بیومتریال و زیستی نیز جایگاه ویژه ای داریم.

وی حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم را استراتژی روشن دانشگاه عنوان کرد و گفت: توسعه استارت‌آپ‌های دانشجویی، تقویت نوآوری و فناوری‌های نوین، مهندسی معکوس در زمینه "تکنولوژی‌های پیشرفته"، مرجعیت علمی و تمایز پژوهشی در این راستا دنبال می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها امروز در زمینه تولید علم ، پژوهش‌های اصلی و کاربردی جایگاه بسیار ممتازی داشته و از کشورهای منطقه فاصله قابل توجهی داریم. به عبارت دیگر جایگاه ما از این پس در ترازهای بین المللی قابل جستجوست.

انتهای پیام 

تعداد بازدید : 335

ثبت نظر

ارسال