۳۹۱۱ اهوازی به علت تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کردند

۳۹۱۱ اهوازی به علت تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کردند

اهواز - رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز از مراجعه سه هزار و ۹۱۱ نفر به علت عارضه «تنگی نفس» به بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه در ۹ روز اخیر خبر داد.

دوشنبه 27 آبان 1398 ساعت 17:0

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

 فرهاد حمزه لویی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ۹ روز اخیر سه هزار و ۹۱۱ نفر به علت عارضه «تنگی نفس» به بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که ۵۲۸ نفر از این تعداد به علت شدت بیماری، بستری شده اند و مابقی به صورت سرپایی درمان شده اند.

پیش از این مراجعه ها به علت تنگی نفس به بیمارستان ها هنگام باران های پائیزی بوده ولی اهواز از روز گذشته بارانی شده است و در سایر روزهای آلودگی و وارونگی هوا منجر به تنگی نفس مردم شده است.

حمزه لویی همچنین گفت: روز گذشته که هوا بارانی بوده است، ۹۹۸ نفر به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اهواز مراجعه کردند که ۳۹ نفر بستری شدند و ۹۵۸ نفر به صورت سرپایی درمان شده اند.

این در حالی است که هنوز علت اصلی تنگی نفس بیماران در اهواز و سایر مناطق استان به صورت دقیق مشخص نشده و برخی عقیده دارند وجود نوعی درخت به نام کونوکارپوس و گرده افشانی آن علت این اتفاقات است در حالیکه مخالفان وجود فلرها و آلودگی های نفتی که سراسر استان پراکنده شده اند را علت اصلی می دانند. برخی کارشناسان هم عقیده دارند ترکیبی از این آلودگی باعث تنگی نفس مردم شده است.

بیماران شهرهای آبادان، خرمشهر، شادگان، دزفول و شوشتر جزو این آمار نیستند.

کد خبر 4775200
تعداد بازدید : 373

ثبت نظر

ارسال