۲۲ میلیون سفیر سلامت در کشور تربیت خواهند شد

۲۲ میلیون سفیر سلامت در کشور تربیت خواهند شد

قزوین- معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت بیش از ۲۲ میلیون سفیر سلامت در کشور تربیت یافته و آموزش می بینند.

سه شنبه 12 آذر 1398 ساعت 1:6

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا رئیسی پیش از ظهر سه شنبه در آیین افتتاح طرح ملی «هرخانه یک پایگاه سلامت» که با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دارالقرآن شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: سالهاست تغییر الگوی رفتاری بیمارها در دستور کار سازمان بهداشت جهانی است.

وی افزود: کنترل این بیماری ها سخت است و وزارت بهداشت قادر به کنترل همه آنها به طور کامل نیست و در حالتی خوشبینانه فقط ۲۵ درصد می توانند کمک کنند و دو سوم باید با کمک مردم باشد.

رئیسی تصریح کرد: پوشش همگانی سلامت، مردم محور کردن سلامت، بهداشت برای همه توسط همگان یک شعار جهانی است که این کار باید با مشارکت مردم صورت گیرد تا موفق باشد.

معاون وزیر بهداشت یادآورشد: ارتقاء سلامت سلامت خانواده ها، توانمندسازی، اجتماعی شدن سلامت در اجرای این طرح مورد توجه است.

رئیسی بیان کرد: امروز یک مقطع تاریخی مهم در بخش سلامت کشور است و با مشارکت مردم باید بتوانیم به ارتقای سطح سلامت مردم کمک کنیم.

وی با اشاره به مزیت های اجرای طرح «هر خانه یک پایگاه سلامت» اظهارداشت: این طرح بسیار کم هزینه است و کمتر از دو تخت بیمارستانی معادل ۶ میلیارد تومان هزینه دارد که می تواند ۸۲ میلیون نفر را تحت پوشش قرار دهد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآورشد: پوشش بالای طرح از ویژگی های این طرح است و با اجرای آن بیش از ۲۲ میلیون سفیر سلامت در خانواده ها تربیت خواهد شد که رابط بهداشتی می شوند.

وی گفت: همه تلاش می کنیم در پیشگیری و درمان اقدام جدی کنیم و چون هرم این برنامه وارونه است بیشتر در بخش درمان هزینه می کنیم.

رئیسی یادآورشد: هر یک واحد سرمایه گذاری در پیشگیری موجب ۱۴ واحد صرفه جویی در بخش درمان می شود.

وی اظهارداشت: طرح های متعددی مانند بسیج فشار خون با مشارکت ۳۱ میلیون نفر اجرا شد که توانستیم بیش از دو میلیون نفر را که بیماری فشار خون داشتند را شناسایی کنیم که طرح ارزشمندی است.

رئیسی در خصوص انتخاب شهر محمدیه در اجرای طرح هر خانه یک پایگاه سلامت گفت: قزوین از استانهای پیشرو در بخش سلامت است و علت انتخاب شهر محمدیه به دلیل فرهنگ بالای مردم این شهر و وجود بسترهای اجرای طرح بود و دانشگاه علوم پزشکی هم ازدانشگاه های پیشتاز در اجرای طرح های پیشگیری و درمان محسوب می شود.

وی یادآورشد: در اجرای این طرح در شهر محمدیه ۵۲ هزار نفر، حدود ۱۷۰۰ خانوار با استفاده از دو پایگاه اصلی و دو پایگاه ضمیمه مشارکت دارند.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: این طرح در سه استان کشور عملیاتی شده و در اسفند ماه نتایج آن اعلام خواهد شد و در ادامه آن را در سراسر کشور اجرا خواهیم کرد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰ دانشگاه داوطلب اجرای این طرح هستند اما فعلا در سه دانشگاه علوم پزشکی عملیاتی شده است.

کد خبر 4781509
تعداد بازدید : 393

ثبت نظر

ارسال