گزارش اقدامات معاونت امور جوانان در خصوص محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان

گزارش اقدامات معاونت امور جوانان در خصوص محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان

معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گزارش عملکرد خود در خصوص مصوبه دولت برای محرومیت‌زدایی از استان سیستان و بلوچستان را منتشر کرد.

دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 6:39

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، بنا بر مصوبه دولت تدبیر و امید به دستگاه‌ها و نهادهای زیرمجموعه، مبنی بر تهیه، تدوین و ارائه برنامه عملیاتی حوزه‌های مأموریتی وزارت ورزش و جوانان در استان سیستان و بلوچستان با هدف رفع محرومیت‌های موجود و توسعه متوازن این استان، معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این راستا و متناسب با وظایف، اختیارات و مسئولیت‌های قانونی خود اقداماتی را انجام داده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

این معاونت در حوزه ازدواج و خانواده ۸۵ کارگاه آموزشی مهارت‌های ازدواج در سه ماهه اول سال ۹۸ در ۱۳ شهرستان استان با ۲۵۵۰ نفر شرکت کننده و ۱۸۰ ساعت آموزشی برگزار کرده است و همچنین سه متقاضی دریافت مجوز مراکز مشاوره تخصصی ازدواج و خانواده در استان پس از طی مراحل مصاحبه علمی، پذیرفته شده و در مرحله اخذ مجوز قرار دارند.

در حوزه طرح‌های ملی و فراگیر جوانان نیز براساس برنامه‌های پیشنهادی این اداره کل، اعتبار اجرای برنامه های فراغتی ویژه دهه کرامت و دهه ولایت به مبلغ ۵۹۰ میلیون ریال به استان سیستان و بلوچستان ابلاغ شده است.

از محل اعتبارات ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد تعرفه مالیات بر ارزش افزوده ذیل برنامه ساماندهی امور جوانان- سال ۱۳۹۷، مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال جهت اجرای طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح به این استان ابلاغ شد که طی ۴ ماهه اول سال ۱۳۹۸، ۶۰ نفر از کارکنان وظیفه جوان در دوره های مهارت آموزی کارآفرینی و اشتغال، سبک زندگی آموزش دیدند.

تا پایان تیرماه سال ۱۳۹۸ از محل کمک های فنی و اعتباری وزارت ورزش و جوانان در سال ۱۳۹۷، از طریق بانک قرض‌الحسنه رسالت به ۲۸ هسته کار و زندگی استان، تسهیلات اشتغالزایی به ارزش پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال پرداخت شد و همچنین از طریق صندوق کارآفرینی امید به ۳۶ طرح اشتغال و کارآفرینی استان به ارزش ۲۳ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت شده است.

همچنین این اداره کل در حوزه های بهبود فضای کسب و کار، ارتقای سرمایه اجتماعی و توسعه خانه های جوانان در ۱۴ شهرستان سیستان و بلوچستان حدود ۳۵۰ برنامه و پروژه پیشنهادی تدوین کرده است که در صورت تأمین و ابلاغ اعتبار به استان نیز ابلاغ خواهد شد.

اداره کل مشارکت های اجتماعی و فعالیت های داوطلبانه جوانان نیز در حوزه توسعه مشارکت نهادمند اجتماعی جوانان اقدام به تدوین بیش از ۹۰ برنامه پیشنهادی با سرفصل‌های حمایت از اجرای طرح ها و برنامه های سازمان های مردم نهاد جوانان، حمایت از برگزاری کارگاه های دانش‌افزایی سازمان‌های مردم‌نهاد جوانان، حمایت از مجمع استانی سازمان های مردم نهاد جوانان و تسهیل در برگزاری جلسات و کمک به راه‌اندازی شبکه تخصصی سازمان های مردم‌نهاد جوانان کرده است که صورت تأمین اعتبار مورد نیاز اجرا خواهند شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 319

ثبت نظر

ارسال