کمبود پرستار از طریق استخدام و نیروهای شرکتی جبران شود

کمبود پرستار از طریق استخدام و نیروهای شرکتی جبران شود

گناوه-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهرگفت: سعی شده تا به توجه به کمبودهایی که در زمینه پرستار وجود دارد یکسری ردیف‌های استخدامی گرفته شودو علاوه بر آن نیروهایی هم به صورت شرکتی جذب کنیم.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 1:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر زارعی زاده در حاشیه مراسم سالروز میلاد حضرت زینب (س) و گرامیداشت روز پرستار در گناوه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: پرستاران اسوه صبر، تقوا، ایثار هستند و علیرغم مشکلات در زمینه کاری و معیشتی همواره صبورانه به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر افزود: شأن و منزلت پرستار در نظام سلامت و سیاست‌های کلان آنگونه که باید و شاید دیده نشده است و خوشبختانه در سال‌های اخیر هسته‌هایی در دفاع از حقوق پرستاران در حال شکل گیری است تا بتوان شأن و منزلت که شایسته یک پرستار است را رقم زنند.

وی گفت: به دلیل شناور بودن، آمار دقیقی از کمبود پرستاران نداریم ولی حداقل حدود ۳۰۰ پرستار برای بیمارستان‌های شهرستان بوشهر و در مجموع برای کل استان حدود ۵۰۰ نیروی پرستار کمبود داریم.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های انجام گرفته سعی شده تا به توجه به کمبودهایی که در زمینه پرستار وجود دارد یکسری ردیف‌های استخدامی از وزارت بهداشت و درمان گرفته شود و علاوه بر آن نیروهایی هم به صورت شرکتی در اختیار داشته باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بیان کرد: با توجه به راه اندازی بخش‌های ویژه در بیمارستان‌ها و افزایش تخت‌های بیمارستانی طبق سند ۱۴۰۴ که توسط وزارت تصویب شده در آینده نزدیک باید جذب بیشتر نیروهای پرستاری و درمان داشته باشیم.

زارعی زاده گفت: مجوز دو امتحان استخدامی در سطح کشور برای جذب ۱۰ هزار نفر به صورت استخدام کادر درمان شامل پرستاری و پیراپزشکی در وزارت بهداشت و درمان در حال ردیف گرفتن است که سهم استان بوشهر نیز در آن دیده شده است.

وی اضافه کرد: علاوه بر این ردیف‌های استخدامی، با پیگیری‌های انجام گرفته سعی شده نیروهایی نیز به صورت شرکتی جذب شوند تا بخشی از کمبودهای نیروی پرستاری برطرف و به سمت سلامت بیشتر مردم استان گام برداریم.

علی دریانورد رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: ۱۵۰ پرستار در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه در سه بخش ویژه، بستری و اورژانس خدمت می‌کنند.

وی افزود: به مناسبت روز پرستار از همه پرستاران در بیمارستان بازدید و تقدیر شد و برنامه‌هایی برای این روز تدارک دیده شده است.

دریانورد گفت: این برنامه به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار برگزار شده‌است و خانواده پرستاران و سایر پزشکان و مسئولان گردهم جمع و این روز را گرامی خواهیم داشت.

کد خبر 4813806
تعداد بازدید : 412

ثبت نظر

ارسال