کلینیک فشارخون در سمنان راه‌اندازی شد

کلینیک فشارخون در سمنان راه‌اندازی شد

سمنان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه کلینیک فشارخون در سمنان راه‌اندازی شد، گفت: این کلینیک فوق تخصصی در مجموعه بیمارستان کوثر بازگشایی شد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 9:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، نوید دانایی شامگاه دوشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران بابیان اینکه کلینیک فشارخون در سمنان راه‌اندازی شد، تاکید کرد: این کلینیک فوق تخصصی است و با استقرار در مرکز درمانی کوثر سمنان از امروز به مبتلایان به فشارخون و بیماری‌های مرتبط به آن خدمت‌رسانی می‌کند.

وی افزود: کنترل و سنجش فشارخون، معاینه‌های دوره‌ای، مشاوره و ارجاع به پزشک، خدمات کلینیکی و پاراکلینیکی در زمره اقداماتی هستند که این کلینیک فوق تخصصی در سمنان ارائه خواهد کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان بابیان اینکه خطر بیماری فشارخون و تشدید آن در جامعه بر حسب سبک زندگی و دیگر عوامل سبب شد تا این کلینیک فوق تخصصی راه‌اندازی شود، بیان کرد: اجرای طرح ملی غربالگری فشارخون نتایج شگفت‌انگیزی داشت که در نهایت منتهی به ایجاد این کلینیک شد.

دانایی بابیان اینکه در سطح شهرهای تحت پوشش این دانشگاه ۳۹ هزار و ۳۱۸ نفر دارای فشارخون بالا هستند، تاکید کرد: این آمار بسیار بالا و البته هشدار دهنده است.

وی بابیان اینکه از حدود ۴۰ هزار نفر دارای فشارخون در سطح استان ۱۶ هزار و ۱۴۷ نفر در شهرستان سمنان ساکن هستند و این زنگ خطری بود تا به فکر ایجاد این مرکز باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: کنترل و پیگیری سلامت مردم همچنان با راه‌اندازی کلینیک تخصصی با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

کد خبر 4811892
تعداد بازدید : 462

ثبت نظر

ارسال