کاهش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری در کردستان

کاهش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری در کردستان

رئیس پلیس راهور استان کردستان از کاهش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات درون شهری طی مدت ۹ ماه گذشته در سطح استان کردستان خبر داد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 1:25

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

سرهنگ برزو مرادی، در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد: پلیس راهور چهار برنامه و اهداف کلی را در دستور کار خود قرا رداده است که مهمترین موضوع تلاش برای کاهش جانباختگان تصادفات است.

وی افزود: در چند سال قبل میزان متوفیان تصادفات درون شهری و برون شهری در کشور ۲۷ هزار نفر در سال بود که با فرهنگ‌سازی مناسب، ۱۰ هزار نفر تعداد متوفیان تصادفات کاهش یافته ‌است.

رییس پلیس راه کردستان همکاری ارگان‌های مختلف با پلیس و ارتقای فرهنگ ترافیک در میان مردم را دلیل اصلی کاهش تعداد قربانیان دانست و اعلام کرد: چنانچه دستگاهی در زمینه بروز حادثه‌ای ترافیکی مقصر باشد، به شدت با ارگان متخلف برخورد خواهد شد.

وی شناسایی نقاط حادثه‌خیز در کاهش تصادفات را از جمله برنامه‌های پلیس راهور عنوان و اذعان کرد: پلیس به تنهایی در اجرای هیچ طرحی موفق نخواهد شد، بلکه لازمه موفقیت ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه، همکاری مردم است.

سرهنگ مرادی هدف دوم پلیس راهور را التزام بخشی مردم به رعایت قوانین و مقررات دانست و اعلام کرد: یکی از معضلات ترافیکی در استان استفاده نامناسب از وسیله نقلیه در ساعات نامناسب است.

وی با بیان اینکه برای دریافت استعلام قضایی سامانه‌ای با همکاری دادگستری و پلیس ایجاد شده است، گفت: این کار در کمتر از ۲۴ ساعت به صورت الکترونیکی  و بدون مراجعه فرد به راهنمایی و رانندگی انجام می‌شود.

رییس پلیس راهور کردستان از وجود مراکز تعویض پلاک در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و تاکید کرد: در مریوان ۲ دفتر خدمات خودرویی فعال شده که به زودی در ۲ شهر سقز و بانه نیز تعداد دفاتر به ۲ دفتر افزایش می‌یابد.

وی به تخلفات رانندگی در سطح استان طی ۹ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در تخلفات مصرف مواد الکلی و روان گردان ۷۵ درصد، حرکات نمایشی و مارپیچی ۲۶ درصدی، ایجاد آلودگی صوتی ۳۳ درصد، استفاده از شیشیه دودی ماشین ۳۲ درصد افزایش تخلف را داشته ایم.

رئیس پلیس راهور استان کردستان از توقیف ۲۱ درصدی خودرو و ۵۱ درصدی توقیف موتور سیکلت طی ۹ ماه گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع طی ۹ ماه گذشته ۱۰ درصد کاهش تصادفات درون شهری را در استان کردستان داشته ایم.

وی یادآور شد: طی مدت یاد شده آمار متوفیان تصادفات درون شهری استان کردستان ۱۶ درصد و تصادفات جرحی ۱۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 480

ثبت نظر

ارسال