کاهش دما و بارش باران در اکثر نقاط کشور طی هفته آتی

کاهش دما و بارش باران در اکثر نقاط کشور طی هفته آتی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در هفته آتی شاهد کاهش دما در اکثر نقاط کشور خواهیم بود، از بارش باران در نقاط مرکزی و جنوبی کشور خبر داد.

جمعه 19 مهر 1398 ساعت 2:36

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

صادق ضیاییان گفت: بر اساس آخرین مدل‌های پیش‌یابی هواشناسی،  در روز جاری در استان خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و سواحل دریای خزر شاهد بارش پراکنده و وزش باد خواهیم بود. همچنین در زابل، وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روز جمعه (۱۹مهر) افزایش نسبی دما در سواحل شمالی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از بعدازظهر روز شنبه (۲۰ مهر) و نیز طی روز یک‌شنبه (۲۱مهر) با عبور امواج تراز میانی جو و شمالی شدن جریان‌های روی دریای خزر، بارش باران، وزش باد شدید و کاهش دما حدود چهار تا شش درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل پیش‌بینی می‌شود که منجر به مواج شدن دریای خزر خواهد شد.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای شنبه و یک‌شنبه در برخی نقاط غرب و شمال‌غرب کشور در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، زنجان، کرمانشاه و شمال استان همدان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که این شرایط آب و هوایی از بعد از ظهر روز یک‌شنبه به دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان و همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در استان‌های مرکزی، ایلام، لرستان، جنوب قم، شمال و غرب اصفهان و شمال فارس منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از روز یک‌شنبه وزش باد شدید و کاهش نسبی دما حدود پنج تا هفت درجه در شمال شرق و شرق کشور را شاهد خواهیم بود، تصریح کرد: علی‌رغم کاهش دما در منطقه زابل شاهد گرد ‌و خاک خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: از بعدازظهر روز دوشنبه در استان چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس و برخی نقاط استان‌های لرستان، جنوب اصفهان، جنوب یزد و شمال شرق خوزستان رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی بعدازظهر سه روز آینده در برخی نقاط  استان‌های هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس، رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه امشب هوای تهران صاف تا کمی ابری است، گفت: فردا (۱۹مهر) هوای شهر تهران صاف بوده و بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز ۲۸ و ۱۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین پس‌فردا (۲۰مهر) آسمان پایتخت صاف همراه با افزایش ابر و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۹ و ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 381

ثبت نظر

ارسال