پیام تسلیت جمعیت هلال‌احمر در پی شهادت سردار سلیمانی

پیام تسلیت جمعیت هلال‌احمر در پی شهادت سردار سلیمانی

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پس از شهادت سپهبد قاسم سلیمانی با صدور بیانیه ای، ضمن تسلیت این واقعه تلخ به مردم ایران و مسلمانان منطقه، این اقدام تروریستی را شدیدا محکوم کرد.

جمعه 13 دی 1398 ساعت 15:55

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، در این بیانیه آمده است:

سردار قاسم سلیمانی که سال‌ها برای حفظ امنیت این سرزمین تلاش کرده بود، در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید. جمعیت هلال احمر ایران این ترور و اقدام ضدبشری را محکوم کرده و فقدان این چهره پرتلاش را به مردم ایران و منطقه تسلیت می‌گوید.

بر خلاف آنچه در برخی رسانه‌های جهان تبلیغ می‌شود، سردار سلیمانی چهره‌ای صلح طلب بود که برای بقای امنیت در منطقه تلاش می‌کرد.

او گروههای تندرو و افراطی را آتشی در خانه برادران اهل سنت می‌دانست و برای پایان رنج و خشونتی که بشر در منطقه خاورمیانه از جانب داعشی ها تحمل می‌کرد، تا پای جانش ایستاد. مقاومت او در برابر گروه‌های تندرو و افراطی که سربریدن انسان‌های بیگناه و خرید و فروش و بردگی زنان و کودکان کمترین جنایت شأن بود، هیچ گاه در راستای جنگ طلبی و آتش افروزی نبود.

علی رغم تبلیغات تروریسم بین الملل برای توجیه اقدام غیرقانونی و ضد بشری در ترور سردار سلیمانی او همواره و همیشه برای صلح و افزایش امنیت در منطقه تلاش کرده است. وادار کردن خشونت طلبان منطقه به تسلیم و برقراری آرامش در کشورهایی که همیشه مستعد جنگ افروزی‌های داخلی و خارجی بوده اند، بخشی از خدمات سردار سلیمانی به توسعه صلح است. پایان‌دادن به درگیری‌های نیروهای داخلی در عراق و نقش او در مذاکرات صلح سوریه را هم نباید نادیده گرفت. کارنامه سردار سلیمانی سرشار از تلاش برای صلح و برقراری امنیت است.

جمعیت هلال احمر ایران با تسلیت مجدد شهادت سردار سلیمانی، تاکید می‌کند صلح و آرامش نیاز و اولویت اول جهان و مخصوصاً منطقه خاورمیانه است و این اقدام غیرانسانی و خشونت آمیز آن هم به طور آشکار از سوی یک دولتِ مدعی حقوق بشر و مداخله جو در منطقه خاورمیانه خیانتی بزرگ به پاسداشت صلح و به بشریت خواهد بود.

کد خبر 4814927
تعداد بازدید : 352

ثبت نظر

ارسال