پژوهشگر موفق ایرانی در جشنواره ابوریحان معرفی می شود

پژوهشگر موفق ایرانی در جشنواره ابوریحان معرفی می شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از معرفی پژوهشگر موفق ایرانی در جشنواره ابوریحان این دانشگاه خبر داد.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 22:42

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر افشین زرقی با اعلام این خبر افزود: بیستمین دوره جشنواره ابوریحان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دوم دی ماه برگزار می شود.

وی گفت: ۱۱۳ نفر در این جشنواره شرکت کرده که ۱۹ نفر آنها برای کسب مقام با یکدیگر رقابت می کنند و یک پژوهشگر موفق ملی در سطح کشور  و یک پژوهشگر ایرانی در سطح بین الملل معرفی می شود.

زرقی تاکید کرد: در بخشی از این مراسم از یکی از اساتید پیشکسوت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به دلیل ۴۰ سال تلاش در حوزه آموزش و تربیت دانشجو، در قالب گرانت، تقدیر می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا کنون تعداد شرکت های دانش بنیان دانشگاه از ۲ شرکت به ۷۷ شرکت رسیده است، از تجاری سازی ۴۶ محصول فناورانه این شرکت ها در شش سال اخیر خبر داد.

وی افزود: در دانشگاه به ازای هر عضو هیئت علمی، سه مقاله منتشر می شود و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاهی ممتاز در عرصه پژوهش است.

زرقی با اشاره به لزوم اعطای تسهیلات به ایده های فناورانه، از راه اندازی اتاق مالکیت فکری در این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر در دو بیمارستان دانشگاه، دفتر تکنولوژی وجود دارد که در این زمینه بسیار کمک کننده است.

وی سیاست دانشگاه را هدایت، حمایت و نظارت بر پژوهشها عنوان کرد و گفت: منابع مالی در حوزه فناوری را از حوزه پژوهشی جدا کردیم و اعتباراتی را در قالب وام به حوزه فناوری اختصاص دادیم، به طوری که تاکنون ۴.۵ میلیارد تومان وام کم بهره به این حوزه تعلق گرفته است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: همچنین با برگزاری بیش از ۱۰۰ کارگاه در حوزه هایی نظیر خطرپذیری، ارتباط با صنعت و محافظت از ایده در جهت آموزش گامی موثر برداشته ایم.

وی افزود: همچنین ۱۱۳ نمونه برای تجاری سازی معرفی و ۴۶ محصول تجاری سازی شد و  این شرکت ها تاکنون برای ۲۵۸ دانشجو کارآفرینی کرده اند.

زرقی از خلق ۳.۵ میلیارد تومان ثروت از طریق شرکت های دانش بنیان خبر داد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ظرفیت افزایش شرکت های دانش بنیان تا ۲۵۰ شرکت و کسب ثروت ۱۰۰ میلیاردی را دارد.

کد خبر 4801592
تعداد بازدید : 374

ثبت نظر

ارسال