پزشکان با کارتخوان و مالیات مشکلی ندارند

پزشکان با کارتخوان و مالیات مشکلی ندارند

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل گفت: جامعه پزشکی با کارتخوان و مالیات مشکلی ندارند و جزء خوش‌حساب‌ترین مودیان مالیاتی به شمار می‌روند.

یکشنبه 10 شهریور 1398 ساعت 11:7

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

منصور جعفری نمین در گفتگو با ایسنا، اخیرا هجمه‌ای علیه جامعه پزشکی با موضوع بکارگیری کارتخوان در مطب پزشکان انجام شده در حالی که پزشکان برای رفاه و آسایش مردم از سال‌ها قبل با نصب کارتخوان سعی کردند تا خدمات شایسته‌ای را به بیماران و مراجعان ارائه کنند. 

وی با بیان اینکه اکثر پزشکان در مطب، آزمایشگاه و سایر مجموعه‌های بهداشتی و درمانی خود کارتخوان دارند، خاطرنشان کرد: اخیرا سازمان مالیاتی از جامعه پزشکی خواسته تا شماره سریال کارتخوان خود را ارائه کنند و سوال اینجاست که چرا باید در بین صنوف تنها پزشکان شماره سریال کارتخوان خود را ارائه کنند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل بیان کرد: با وجود برخی اعتراض‌ها و بی‌احترامی‌ها به جامعه پزشکی باید اذعان کرد؛ پزشکان ما در همه عرصه‌ها صنف پیشتاز هستند و خوش حساب‌ترین مؤدیان را نیز پزشکان تشکیل می‌دهند.

جعفری نمین گفت: برخی‌ها با ارائه آمار انحرافی و تبعیضی می‌خواهند دانه‌درشت‌ها در حاشیه قرار گیرند.

وی ادامه داد: جامعه نخبگان و مردم ما به خوبی به تمام مسائلی که در جامعه می‌گذرد آگاه هستند و شاهدند که فرار مالیاتی و اختلاس‌ها در کدام حوزه‌ها اتفاق می‌افتد.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل بیان کرد: کمترین فرار مالیاتی مربوط به جامعه پزشکی است اما همچنان عده‌ای با طرح مسائل حاشیه‌ای سعی می‌کنند اسباب تکدر خاطر و رنجش پزشکان را به وجود آورند که اصلا به صلاح جامعه پزشک و بیمار ما نیست.

وی افزود: نظام پزشکی استان اردبیل نسبت به این تبعیض و بی‌عدالتی واکنش نشان داده و از مسئولان خواسته است تا رویه واحدی را در همه صنوف برای دریافت مالیات در نظر بگیرند تا فعالان جامعه پزشکی نیز با میل و رغبت و انگیزه در این زمینه ادای دین کرده و خود را جدا از سایر صنوف ندانند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در همه مشاغل برخی استثنائات و انحرافات نیز مشاهده می‌شود ولی در مجموع کمتر پزشکی را سراغ داریم که علاقمند به پرداخت مالیات نباشد.

جعفری نمین گفت: ما امسال مراسم روز پزشک را برگزار نکردیم و هزینه‌های مربوط به این مراسم را که 25 میلیون تومان از طرف نظام پزشکی و به همین میزان نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی بود به سیل‌زدگان شمال و جنوب استان پرداخت کردیم.

وی افزود: ما در اوایل امسال با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفتیم تا هزینه برگزاری روز پزشک، ماما، پرستار و داروساز را به سیل‌زدگان پرداخت کنیم تا پزشکان ما که همواره در خط مقدم اعمال و رفتار خیر و نیکو هستند در این امر خداپسندانه نیز سهیم باشند.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل ادامه داد: شغل پزشکی از مشاغل حساس و دارای ظرافت کاری است اما پزشکان ما آنقدر سعه صدر دارند که بیش از یک سال است بیمه تامین اجتماعی هزینه اسناد آنها را پرداخت نکرده و در بیمارستان‌های دولتی کارانه پزشکان پرداخت نشده است.

جعفری نمین خاطرنشان کرد: اطبای ما باید در نهایت آرامش و جلب اعتماد بیماران به وظیفه حساس و خطیر خود عمل کنند که در این بین عده‌ای می‌خواهند به این اعتماد و همراهی پزشک و بیمار لطمه وارد کنند در حالی که اعتماد پزشک بیمار را از درد و رنج نجات داده و 50 درصد نتیجه درمان در سایه این اعتماد نمود پیدا می‌کند.

وی افزود: امیدواریم همچنان با تقویت مؤلفه اعتماد و احترام به پزشکان حاذق زمینه حمایت و پشتیبانی از آنها فراهم آید و یک حرکت شایسته و مناسب در مسیر خدمت‌رسانی اتفاق بیفتد.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل در مورد پرداخت مطالبات پزشکان از سوی سازمان‌های بیمه‌گر بیان کرد: بیمه سلامت پرداختی خود را بروزرسانی کرده اما تامین اجتماعی بیش از یک سال است که هزینه پزشکان را پرداخت نکرده است.

جعفری نمین اظهار کرد: با این همه تاخیر و تعلل سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت اسناد پزشکان به هیچ وجه توقف عملیات خدمت‌رسانی از سوی اطبا را شاهد نیستیم بلکه روز به روز سعی بر این است تا با قوت و قدرت جامعه پزشکی خدمات خود را ارائه کند.

وی به جایگاه رفیع نظام پزشکی استان اردبیل در مجموعه کشوری نیز اشاره کرد و گفت: اکثر کارشناسان، پزشکان و متخصصان ما صاحب تجربه و ایده بوده و در سطح کشور در ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مختلف نظام پزشکی استان اردبیل از ارج و قرب خاص برخوردار است.

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل در مورد تعداد پزشکان بومی شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین اظهار کرد: 688 نفر پزشک در این شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند که 155 نفر از آنها دارای پروانه بوده و مابقی در بیمارستان‌های دولتی مشغول فعالیت هستند. 

جعفری نمین به وجود 330 پزشک متخصص نیز اشاره کرد و گفت: از این تعداد 208 نفر دارای پروانه بوده و مابقی در حال پیگیری کسب پروانه اشتغال هستند.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تحولی عظیم در تربیت پزشکان متخصص و فوق تخصص اتفاق افتاده به طوری که ما هم اکنون در همه رشته‌ها پزشک حاذق و متخصص و فوق تخصص داریم. 

رئیس نظام پزشکی استان اردبیل خاطرنشان کرد: در حال حاضر در استان اردبیل پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف از جراحی عمومی گرفته تا بیهوشی، زنان زایمان، اطفال و ... تربیت شده و دیگر نیازی به اعزام بیمار به خارج از استان وجود ندارد.

جعفری نمین گفت: سرانه پزشک در اردبیل به ازای هر یک هزار نفر 1.7 است که در پزشکان متخصص این تعداد 40 پزشک به 100 هزار نفر می‌رسد.

وی کیفیت بالای خدمات‌رسانی به بیماران و استانداردسازی این فعالیت‌ها را یادآور شد و گفت: ما در استان اردبیل موضوع دونرخی بودن حق ویزیت بیماران را نداریم اما براساس توافق انجام شده مقرر است بین 1.5 تا دو برابر از مسافران و گردشگران کشور آذربایجان مبلغ اضافی دریافت شود که البته این کار به شرط اعلام رسمی نرخ خدمات بهداشتی - درمانی و بیمارستانی است تا به صورت شفاف در جریان نرخ‌ها قرار گیرند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 357

ثبت نظر

ارسال