پرستاری از مطالبه‌گری حقوق خود کوتاه نمی‌آید

پرستاری از مطالبه‌گری حقوق خود کوتاه نمی‌آید

رئیس سازمان نظام پرستاری، با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور، گفت: از سال ۹۵ در زمینه جذب پرستار عقبگرد داشته‌ایم.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 9:22

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، محمد میرزابیگی، صبح سه شنبه در نشست خبری که به مناسبت روز پرستار در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد، به تشریح وضعیت حرفه پرستاری در کشور پرداخت.

وی با اشاره به نقش پرستاری در نظام سلامت کشور، افزود: رویکرد این دوره سازمان نظام پرستاری، تعامل و حل کردن مسائل و مشکلات جامعه پرستاری است.

میرزابیگی با عنوان این مطلب که در همین مدت کوتاه دوره پنجم فعالیت سازمان نظام پرستاری، تلاش کرده‌ایم از حقوق حرفه‌ای و صنفی پرستاران دفاع کنیم، ادامه داد: اما دنبال سهم خواهی نیستیم.

وی گفت: سازمان نظام پرستاری بر اساس اولویت‌ها، فعلاً در رفع موانع خدمتی پرستاران تلاش می‌کند.

میرزابیگی افزود: نظام پرداختی قاصدک رفتنی است و باید به دنبال شیوه جدیدی برای پرداخت‌های پرستاری بود.

وی با اشاره به کمبود شدید نیروی پرستاری در کشور، گفت: نمی‌شود بیمارستان بسازیم اما پرستار نگیریم.

رئیس سازمان نظام پرستاری، ادامه داد: آنچه در مقطعی مطرح شد، این بود که استاندارد نیروی پرستاری مورد نیاز کشور به این صورت شد که ۲.۵ نفر گروه پرستاری به ازای هر تخت بیمارستانی در ۲۴ ساعت است که متأسفانه از سال ۹۵ تا کنون هیچ استخدام و جذب نیروی پرستاری را نداشته‌ایم.

وی افزود: رفع کمبود نیروی پرستاری برای ما خیلی مهم است و حتماً پیگیری می‌کنیم. البته قول داده داده‌اند تا پایان سال ۹ هزار پرستار جذب شود که امیدواریم محقق شود.

میرزابیگی با عنوان این مطلب که در تأمین نیروی پرستاری از سال ۹۵ تا کنون برگشت به عقب داشته‌ایم، گفت: وزیر بهداشت قول داده است که علاوه بر ۴ هزار نیروی پرستاری، ۵ هزار نفر پرستار دیگر تا پایان امسال جذب شوند.

وی با عنوان این مطلب که هزینه‌های بیمارستانی خیلی گران تمام می‌شود، افزود: ما باید زمین بازی در بیمارستان‌ها را باید عوض کنیم و به سمت ارائه خدمات مراقبتی در منزل پیش برویم.

رئیس سازمان نظام پرستاری، با انتقاد از شیوه و روش پرداختی‌ها در نظام سلامت کشور، گفت: بایستی عرصه پرداخت به ازای هر خدمت، بازنگری شود و به سمت نظام دیگری برویم که کیفیت و نتیجه خدمت برای مردم ثمربخش باشد.

کد خبر 4811939
تعداد بازدید : 295

ثبت نظر

ارسال