هنوز با یک جامعه علمی شدن فاصله زیادی داریم

هنوز با یک جامعه علمی شدن فاصله زیادی داریم

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌ علمی کشور با اشاره به حضور پررنگ دکتر رضا منصوری در عرصه‌های مختلف علمی و بین‌المللی و اینکه همه برای توان شخصی و علمی ایشان احترام قائل هستند، ابراز امیدواری کرد دکتر رضا منصوری الگوی ترویج علم کشور باشند.

جمعه 24 آبان 1398 ساعت 11:1

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر وحید احمدی در "بیستمین دوره جایزه ترویج علم و نکوداشت دکتر رضا منصوری" که بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: در کشور ما علم و عالمان جایگاه والایی دارند و هر یک از جایگاه معنوی و قداست برخوردارند، اما هنوز با اینکه یک جامعه علمی داشته باشیم فاصله زیادی داریم.

وی اظهار کرد: هفته ترویج علم از این جهت گرامی داشته می‌شود که علم به جامعه وارد شود و نیازمند این هستیم که ایام و برنامه‌هایی را به این هفته اختصاص دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور با بیان اینکه عالمان دو دسته هستند، گفت: دسته اول دایره تاثیر در افراد محدودی دارند و در دایره شخصی خودشان عمل می‌کنند؛ این در حالی است که دسته دوم دایره تأثیر وسیع‌تری دارند و در تخصص خود محصور نیستند.

احمدی با اشاره به اینکه اثرگذاری این عالمان در حوزه‌های تخصصی خود شناخته شده و به جامعه گسترده‌تر علمی نیز وارد شدند و در دایره اجتماعی و علمی وسیع‌تری قرار می‌گیرند، اظهار کرد: این عالمان نگاه فرا علمی دارند و نام آن‌ها به نیکی در جوامع و تمدن‌ها باقی می‌ماند.

وی با تأکید بر اینکه جوامع به عالمان دسته دوم نیازمند هستند و در تاریخ افراد محدودی با این رویکرد در جامعه حضور داشته‌اند، گفت: این افراد برای طبقات مختلف جامعه ارزش‌آفرین هستند.

مشاور وزیر علوم تحقیقات و فناوری افزود: آثار این افراد در حوزه‌های مختلف اثرگذار است؛ از جمله این افراد دکتر رضا منصوری هستند که دامنه فعالیت آن‌ها فقط به دانشگاه صنعتی شریف محدود نشده، بلکه در سایر عرصه‌ها از جمله دانشگاه کاشان و وزارت علوم حضور پررنگ داشته‌اند.

احمدی با اشاره به اینکه عالمان داعیه‌داران نگرش کلان علمی هستند، گفت: اثرگذاری و ماندگاری این نگرش به حوزه‌های مختلف ورود پیدا کرده است؛ چنانچه نقش دکتر منصوری را در پروژه رصدخانه ملی و بحث‌های کلان توسعه علمی شاهد هستیم و ایشان با قدرت‌تر از ما در عرصه‌های مختلف ملی و بین‌المللی حضور دارند.

وی در پایان یادآور شد: البته حضور و فعالیت‌های ایشان تنها جنبه رسمی ندارد بلکه همه برای توان شخصی و علمی ایشان احترام قائل هستند و امیدوار هستم الگوی اساسی ترویج علم قرار گیرند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 392

ثبت نظر

ارسال