هشدار دامپزشکی گلستان در خصوص آنفلوانزای پرندگان

هشدار دامپزشکی گلستان در خصوص آنفلوانزای پرندگان

مدیرکل دامپزشکی گلستان با بیان اینکه طرح پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در سراسر استان در حال انجام است، گفت: اکیپ های واکنش سریع دامپزشکی استان آمادگی کامل به منظور مواجهه با هرگونه وقوع بیماری احتمالی را دارند.

سه شنبه 14 آبان 1398 ساعت 8:45

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، غلامرضا محرابی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و ورود سامانه های پر فشار و سرد در استان به منظور جلوگیری از بیماری های مرتبط بافصل سرما و کوچ پرندگان مهاجر به استان به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، به فعالان حوزه طیور استان اعم از شرکت های مرغ مادر تخمگذار و پرورش دهندگان مرغ گوشتی صنعتی طیور بومی و سایر ماکیان توصیه می شود، ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی راجدی گرفته و هرگونه تلفات غیر عادی طیور را بلافاصله گزارش کنند.

وی افزود: در حال حاضر گلستان عاری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است اما برای پیشگیری لازم است کلیه پرورش دهندگان طیور در سراسر استان با تشدید ضوابط بهداشتی قرنطینه ای نسبت به محافظت گله های خود اقدام کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان گلستان تصریح کرد: در همین راستا کارشناسان دامپزشکی استان در قالب اکیپ های پایش آنفلوانزای پرندگان کلیه مناطق پرخطر اعم از سواحل دریایی، تالاب ها و آب بندان های سراسر استان را به صورت مستمر مورد پایش و بررسی قرار می دهند.

محرابی تاکید کرد: به مردم اکیداً توصیه می شود به صورت جدی از خرید طیور زنده از بازارهای محلی خودداری کنند و همچنین در صورت مشاهده هرگونه تلفات غیر عادی مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۱۲ به اطلاع کارشناسان دامپزشکی برسانند.

مدیرکل دامپزشکی گلستان خاطرنشان کرد: مصرف گوشت مرغ و تخم مرغ که در مراکز خرید مجاز عرضه می شود، هیچ گونه مخاطره ای برای مصرف کنندگان نخواهد داشت.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 366

ثبت نظر

ارسال