هدف کنگره خواب اطلاع‌رسانی اختلالات خواب است

هدف کنگره خواب اطلاع‌رسانی اختلالات خواب است

دبیر علمی کنگره ملی خواب گفت: کنگره خواب با هدف اطلاع‌‍رسانی بیشتر اختلالات خواب، آشنایی با مفهوم خواب طبیعی، بهداشت خواب در حال برگزاری است.

شنبه 30 آذر 1398 ساعت 17:30

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

مهناز امینی، امروز 27 آذرماه در حاشیه کنگره ملی علم خواب که در مجتمع آموزشی و فرهنگی سپید مشهد برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کنگره خواب با هدف اطلاع‌‍رسانی بیشتر اختلالات خواب، آشنایی با مفهوم خواب طبیعی، بهداشت خواب و اشتراک‌گذاشتن تازه‌های علم خواب بین پزشکان و همکاران رشته‌های مختلف در حال برگزاری است.

وی افزود: 150 سخنران از سراسر کشور در این همایش حضور دارند. دکتر محمد فرهادی، رئیس انجمن علمی پزشکی خواب ایران، سرهنگ هادی امیدوار، رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی و سرتیپ تیمور حسینی، رئیس پلیس کل کشور، مهمانان روز دوم این کنگره هستند.

این فلوشیپ پزشکی خواب با بیان اینکه «اکثر مخاطبان این کنگره پزشک هستند»، عنوان کرد: با توجه به شعار سال، که سال تولید و رونق ملی است. در نظرداریم تولیدات داخلی تکنولوژی و فناورانه خواب را هم در این کنگره رونق دهیم و از همکاران رشته‌های مهندسی پزشکی، مهندسی الکترونیک و دیگر رشته‌های مرتبط از دانشگاه‌های فردوسی، امام‌رضا(ع)، خیام و سجاد در این کنگره حضور دارند.

این متخصص داخلی و فوق‌تخصص ریه، تصریح کرد: رشته تخصصی داخلی، ریه، گوش‌وحلق‌و بینی، قلب‌وعروق، طب کار، مغز و اعصاب، روانپزشکی، دندانپزشکی و داروسازی مخاطبان تخصصی این کنگره هستند.  این کنگره 3 روزه  است و امروز و فردا از ساعت 8 تا 18:30 و روز جمعه از ساعت 8 تا 13:30 که روز اختتامیه است، ادامه دارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: محورهای کنگره، اختلالات شایع خواب، بی‌خوابی، پرخوابی، خروپف یا آپنه خواب، اختلالات ساعت بیولوژیک خواب و اختلالات حرکتی مانند سندروم پای بی‌قرار، خواب در کودکان، سالمندان،  طب سنتی و مکمل در خواب ، جنبه‌های روانشناسی خواب و خواب و تصادفات از موضوعات مهم این کنگره هستند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 411

ثبت نظر

ارسال