نقش موثر سلامتکده‌ ها در کاهش هزینه‌ های درمان

نقش موثر سلامتکده‌ ها در کاهش هزینه‌ های درمان

مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت بر تلاش بیشتر این مراکز برای آموزش اصول اصلاح سبک زندگی و خودمراقبتی به مردم و ارتقای سلامت جامعه، تاکید کرد.

جمعه 24 آبان 1398 ساعت 5:38

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر، مشاور وزیر و مدیر کل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت در نشستی با روسای سلامتکده‌های دولتی و خصوصی سراسر کشور، بر تلاش بیشتر این مراکز برای آموزش اصول اصلاح سبک زندگی و خودمراقبتی به مردم و ارتقای سلامت جامعه، تاکید کرد.

 محمدرضا شمس اردکانی، در این نشست که با حضور نمایندگانی از سلامتکده‌های دولتی و خصوصی برگزار شد، بر ضرورت توجه به تفاوت‌های طب ایرانی با طب رایج تاکید کرد و گفت: مبنای طب سنتی، گذشته از درمان بیماران، اصلاح سبک زندگی و ارائه توصیه‌ هایی برای نگاهداشت تندرستی در افراد است.

وی با اشاره به تاسیس اولین دانشکده طب سنتی در سال ۱۳۸۶، افزود: در حال حاضر حدود ۵۰۰ فارغ‌ التحصیل و دانشجوی در حال تحصیل در رشته طب سنتی ایرانی در کشور داریم و امیدوارم این مقدار در سال آینده به رقم قابل ملاحظه‌ ای ارتقا یابد.

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد: با افزایش ورودی در رشته طب سنتی ایرانی، هم می‌توانیم رسالت خود را در دانشگاه‌ها برای آموزش درست دانشجویان انجام دهیم و هم از ظرفیت این متخصصان برای آموزش بیشتر و بهتر پزشکان عمومی و تسهیل دسترسی مردم به خدمات طب ایرانی، بهره بگیریم.

مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سلامتکده‌های خصوصی نقش کاربردی و مهمی در ارائه خدمات طب ایرانی به مردم دارند، گفت: از روسای سلامتکده‌ها درخواست دارم که در طب سنتی تنها به امر درمان و دارودرمانی نپردازیم و سلامتکده‌ ها بیشتر نیروی خود را برای آموزش اصول اصلاح سبک زندگی و خودمراقبتی به مردم بگذارند.

در پایان این نشست، روسای سلامتکده‌ ها به بیان مشکلات پیش رو و پیشنهادات خود برای رفع آنها پرداختند و مقرر شد، این نشست‌ های مشترک، هر فصل یک‌ بار برگزار شود.

کد خبر 4770649
تعداد بازدید : 405

ثبت نظر

ارسال