215

انتخاب ایران به عنوان پایگاه منطقه‌ای WHO در حوزه علوم تغذیه و صنایع غذایی

خبرگزاری ایسنا

انتخاب ایران به عنوان پایگاه منطقه‌ای WHO در حوزه علوم تغذیه و صنایع غذایی

انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور به انتخاب سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای چهار سال آینده در حوزۀ علوم تغذیه و صنایع غذایی پایگاه منطقه‌ای همکاری‌ها در حوزه کشور های مدیترانه‌ی شرقی شد.

سه شنبه 6 آبان 1399 ساعت 9:55
گروه خبری نشریه پزشکی امروز

دکتر جلال الدین میرزای رزاز،  رییس دانشکده و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، با اعلام این خبر، اظهار کرد: اهمیت غذا و تغذیه در دنیا این روزها، بیش از هر زمان دیگری احساس شده تا جایی که در برخی از کشورهای توسعه یافته بحث تاسیس وزارت غذا و تغذیه مطرح شده، در ایران نیز در جلسه شهریور ماه هیئت دولت، وزارت‌خانه‌های بهداشت درمان و جهاد کشاورزی مامور شدند تا مقدمات استقلال غذا را فراهم کنند.

وی ادامه داد: در این مقطع ایران در رقابت نزدیک با کشورهایی مانند عربستان، امارات متحده عربی که تلاش فراوانی برای استقرار پایگاه غذا و تغذیه WHO در کشورهایشان را داشتند، قرار داشت و با پیگیری فراوان  انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، برای چهار سال آینده این پایگاه در ایران تثبیت شد تا خدمات خود را به حوزه کشورهای Emro ارائه کند.

بنا بر اعلام روابط عمومی انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور، رزاز عنوان کرد: همکاری‌های نزدیک تیم وزارت بهداشت خصوصا معاونت بین‌الملل وزارت متبوع با انستیتو تغذیه نقش مهمی در برقراری این ارتباط مهم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که اینگونه همکاری‌های بین المللی در حوزه مهم غذا و تغذیه بتواند باعث ارتقاء سلامت مردم شود.   

تعداد بازدید : 840

ثبت نظر

ارسال