نشست ورزش و سلامت سالمندی برگزار می‌شود

نشست ورزش و سلامت سالمندی برگزار می‌شود

نشست ورزش و سلامت سالمندی در روز سه‌شنبه، ۳دی با همکاری جهاد دانشگاهی و وزارت ورزش و جوانان مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی برگزار می‌شود.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 7:12

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، فرج حسینیان بابیان اینکه نشست ورزش و سلامت سالمندی با حضور صاحب‌نظران در عرصه سالمندی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این نشست در سه پنل با موضوع " سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه سالمندان" ،" سواد سالمندی" و " سالمند و ورزش "  در وزارت ورزش و جوانان برگزار می‌شود.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از برگزاری این نشست را ترویج فرهنگ خود مراقبتی در بین سالمندان عنوان کرد و گفت: جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی به‌واسطه رسالت و مأموریت سازمانی خود در حوزه سالمندی بعد از ارزیابی و بررسی مسائل و مشکلات سالمندان به این نتیجه رسیده است که در کنار فعالیت‌های تحقیقاتی و تولید محتوا نیازمند ایجاد گفتمان سازی به‌منظور ترویج رویکرد مثبت در مورد دوره سالمندی و تأکید بر سالمندی سالم و موفق در میان افکار عمومی و ارائه‌دهندگان خدمات سالمندی هستیم .

حسینیان با اشاره به این‌که در آینده با سایر سازمان‌های درگیر در مورد سالمندی نشست‌های تخصصی مشترک خواهیم داشت ادامه داد: این سلسله نشست‌ها برای ایجاد تیم سازی، ترویج رویکرد مثبت به سالمندان و ترویج فرهنگ خود مراقبتی و سالمندی سالم و درنهایت ایجاد هسته‌ها یا کانون‌های علمی در مورد مسائل و موضوعات مرتبط با سالمندان است که به‌صورت خاص در این نشست بحث فعالیت‌های بدنی و مدیریت بدن در قالب ورزش و سالمندی مدنظر است.

وی با اشاره به وضعیت جامعه در حوزه ورزش و سلامت سالمندی اظهار کرد: وزارت ورزش به‌عنوان اصلی‌ترین نهاد اجرایی باید ورود جدی‌تری در بحث ورزش سالمندی داشته باشد و از قابلیت‌های علمی- اجرایی نهادهای مرتبط مانند جهاد دانشگاهی بهره‌مند شود در واقع در بررسی وضعیت ورزش سالمندی به نظر هنوز تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله‌داریم که تیم مدیریتی وزارت ورزش به‌ویژه معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی( مرکز مطالعات و پژوهش‌های راهبردی و فدراسیون‌های ورزش‌های همگانی و کمیته ورزش سالمندی) دارای برنامه‌های خوبی در جهت ورزش سالمندان برای رسیدن به سالمندی سالم در کشور هستند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به‌ضرورت برقراری تعاملات بین بخشی در جهت ارتقای سلامت سالمندان خاطرنشان کرد:از عوامل بسیار کلیدی و مهم دررسیدن به اهداف اجتماعی ازجمله سلامت سالمندان همکاری‌ها و تعاملات بین سازمانی در سطح استانی و ملی است. متأسفانه رفتارهای جزیره‌ای سازمان‌های درگیر سالمندی باعث به هدر رفتن سرمایه‌های اقتصادی و حتی اجتماعی باوجود انجام فعالیت‌های مناسب و خوب در بین گروه‌های سالمندی می‌شود.

حسینیان ادامه داد: تعاملات بین بخشی باعث به اشتراک گذاشتن تجارب سازمانی، تصحیح و رفع نواقص یا کمبودهای برنامه‌های هرکدام از سازمان‌ها و مهم‌تر برخورداری از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در هر سازمان توسط سازمان‌های دیگرمی شود که درنهایت این همکاری‌ها منجر به هم‌افزایی و ارتقای کیفیت زندگی عمومی سالمندان و جامعه می‌شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 386

ثبت نظر

ارسال