نحوه افزایش تاثیر شرکتهای دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی

نحوه افزایش تاثیر شرکتهای دانش‌بنیان در تولید ناخالص ملی

دبیر کل سازمان ملی کارآفرینی ایران و ساختارهای حمایتی با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در افزایش تولید ناخالص ملی، تاکید کرد: تا زمانی که شرکت‌های دانش‌بنیان وارد چرخه اقتصادی نشوند، نمی‌توانند تاثیری در جی‌دی‌پی داشته باشند.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 15:10

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، احسان جهانی امروز در نشست ساختارهای حمایتی کسب و کارهای نوپا و شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به عدم حضور بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا در این نشست، افزود: قطعی اینترنت قبل از هر چیز ضربه بزرگی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالیت‌های دانش‌بنیان وارد خواهد کرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی سازمان ملی کارآفرینی ایران در ذیل اتاق بازرگانی، افزود: هدف از راه‌اندازی این سازمان ساماندهی اکوسیستم کارآفرینی در حوزه‌های مختلف معدن، تجارت و حوزه‌های دانش‌بنیان بوده است و از این طریق تلاش می‌شود ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان، کسب و کارهای نوپا و بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی ایجاد شود.

جهانی، اتاق بازرگانی را دارای ساختار خصوصی دانست که در آن ۲۰۴ تشکل در حوزه‌های مختلف عضو هستند و اظهار کرد: در سال‌های اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان در تلاش هستند تا با وارد شدن در اکوسیستم کارآفرینی در افزایش تولید ناخالص ملی نیز موثر باشند، ولی تا زمانی که شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب و کارهای نوپا وارد چرخه اقتصادی کشور نشوند، نمی‌توانند تاثیری در افزایش تولید ناخالص ملی (جی‌دی‌پی  داشته باشند.

دبیر کل سازمان ملی کارآفرینی ایران، ساختارهای حمایتی هدایت کسب و کارهای نوپا به سمت تخصصی شدن را از اهداف این سازمان نام برد و یادآور شد: در این راستا از ظرفیت‌های اتاق بازرگانی استفاده می‌شود تا کسب و کارهای نوپا بتوانند در قالب بخش‌های تحقیق و توسعه با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی وارد همکاری شوند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کسب و کارهای سنتی در کشور اظهار کرد: با راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان سعی شده است تا نگرش اقتصادی جدیدی در بنگاه‌های سنتی شکل گیرد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 344

ثبت نظر

ارسال