میزان تلفات سوانح جاده‌ای در کشور بیش از ۲ درصد است

میزان تلفات سوانح جاده‌ای در کشور بیش از ۲ درصد است

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: میزان تلفات سوانح جاده‌ای در کشور بیش از ۲ درصد است.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 6:53

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

پیر حسین کولیوند امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای سیاست توسعه ناوگان هوایی اورژانس کشور، به محض آماده شدن آشیانه اصلی حتما یک بالگرد  EMS را در اختیار استان قرار خواهیم داد.

وی اضافه کرد: دو خدمت نظیر مدیریت سکته‌های حاد قلبی و مغزی که می‌تواند اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشد و خیلی از جان‌ها را نجات دهد با کمک استاندار به زودی و ظرف یک ماه اخیر در استان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان اورژانس کشور در بحث استخدام نیروهای فوریت‌های پزشکی گفت: در این مرحله تعداد قابل توجهی نیروی انسانی را برای لرستان لحاظ خواهیم کرد تا مشکل لرستان نیز در این راستا حل شود.

کولیوند بیان کرد: بالگردهای ارتش خیلی جاها هستند و کمک می‌کنند و از فرماندهی هوا نیروز تشکر می‌کنم؛ استفاده از امکانات مشترک در راستای هم‌افزایی است.

وی میزان تلفات سوانح جاده‌ای در کشور را بیش از ۲ درصد اعلام کرد و با اشاره به اینکه در گذشته در برخی جاده‌ها برای گزارش صحنه‌های تصادف موبایل آنتن نمی‌داد، عنوان کرد: در این هفته لوکیشن‌های تلفن همراه و ثابت در تهران به صورت پایلوت برقرار شده است، در کل کشور هم فعال می‌شود و باعث می‌شود زودتر به سر صحنه تصادف برسیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور در ادامه با بیان اینکه بالغ بر ۱۰ هزار مأموریت حوادث ترافیکی در لرستان گزارش شده است که این آمار خیلی بالاست، اضافه کرد: برای امدادرسانی در این حوادث اتوبوس آمبولانس نیاز است که برای لرستان هم از این آمبولانس‌ها در نظر می‌گیریم و تا اردیبهشت تحویل داده می‌شوند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 371

ثبت نظر

ارسال