مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم

مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان گفت: در عرصه تعلیم و تربیت باید بتوانیم مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم تا آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

سه شنبه 2 مهر 1398 ساعت 5:48

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، سردار محمدحسین رجبی، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که امروز، اول مهرماه در دبیرستان فرزانگان برگزار شد، با اشاره به سخنان امام راحل(ره) مبنی بر اینکه می‌فرماید: «زندگی در دنیای امروز، زندگی در مدرسه اراده است و سعادت و شقاوت هرکسی با دستان خود او رقم می خورد»؛ اظهار کرد: این بیان گهربار امام (ره) باید الگو و بنای زندگی دانش‌آموزان کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی پیش روی انسان‌ها در دنیای امروز افزود: در عرصه تعلیم و تربیت باید بتوانیم مهارت«نه گفتن» را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم تا آسیب های اجتماعی را در جامعه کاهش دهیم.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان بیان کرد: دانش‌آموزان باید قدرت، شجاعت و شهامت «نه گفتن» را به این آسیب‌های اجتماعی که به طرق فریبنده وارد زندگی هر انسانی می‌شود، را داشته باشند.

وی عنوان کرد: امروز باید با دانش‌آموزان قراردادی امضا کنیم و این قرارداد تعهدی برای شما ایجاد می‌کند که جسارت ,ه گفتن» در روبه رو شدن با آسیب های اجتماعی را داشته باشید.

رجبی یادآور شد: جسارت «نه گفتن» به شما کمک می کند که در آینده انسانی فرهیخته، آگاه و شجاعی بار آمده‌اید و می‌توانید مشکلات استان و کشور را با دستانتان حل کنید.

ماموستا عبدالرحمن خدایی، امام جمعه سنندج نیز گفت: اولین دستور خداوند متعال به پیامبر اکرم(ص) «اقراء» بود و همین امر وظیفه ما را در عرصه تعلیم و تربیت و یادگیری سنگین‌تر می‌کند.

وی افزود: دانش‌آموزان باید درک کنند که انسان با هدف یادگیری و متعلم بودن آفریده شده است چراکه با یادگیری انسان دنیا پیشرفت می‌کند.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه معلمان رسالت سنگینی را برعهده دارند، یادآور شد: خانواده‌ها فرزندان خود را به حضور معلمان می‌فرستند تا از یک آهن، طلای ناب تولید کند.

تعداد بازدید : 393

ثبت نظر

ارسال