مصرف آب شرب تهران روزانه معادل دریاچه چیتگر است

مصرف آب شرب تهران روزانه معادل دریاچه چیتگر است

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به مصرف ۳.۲ میلیون مترمکعبی آب شرب روزانه در تهران گفت: مصرف آب استان تهران روزانه معادل دریاچه چیتگر است.

دوشنبه 13 آبان 1398 ساعت 17:40

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، بختیاری در سومین نشست شورای پدافند غیرعامل استان تهران در ارائه گزارشی در خصوص اقدامات شرکت آبفا استان تهران گفت:‌ شرکت آب و فاضلاب استان تهران به عنوان متولی تأمین و توزیع آب شرب فعالیت می‌کند. این در حالی است که مصرف آب شرب تهران معادل ۳.۲ میلیون مترمکعب در روز یعنی معادل دریاچه چیتگر است.

وی افزود: با توجه به بارندگی‌های ابتدای سال جاری توانستیم بدون مشکل تابستان را پشت سر بگذاریم اما رکورد مصرف آب در تهران در تابستان سال جاری زده شد. در حقیقت بارندگی‌های ابتدای امسال به لحاظ روحی و روانی اثری بر مردم گذاشت که گویی مشکل کمبود آب را فراموش کردند.

مدیرعامل آبفای استان تهران در تشریح اقدامات و سازماندهی اقدامات این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل به ایجاد مرکز مدیریت بحران، ریسک و پدافند غیرعامل در این شرکت اشاره کرد و افزود: ایجاد دفاتر مدیریتی استان و پدافند غیرعامل در شرکت‌های زیرمجموعه آبفا و انجام مطالعات پدافند غیرعامل از دیگر اقدامات این شرکت در حوزه پدافند غیرعامل بوده است.

وی ادامه داد: از ۱۵ قرارداد مطالعاتی این شرکت ۹ قرارداد در حوزه پدافند غیرعامل بوده که استفاده از الگوها و مصالح مقاومت در پروژه‌های این شرکت را می‌توان از نتایج اجرای مطالعات پدافند غیرعامل در تأسیسات دانست.

مدیرعامل آبفای استان تهران با تأکید بر تأمین آب شرب تهران از پنج سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان گفت:‌ به طور میانگین ۳۰ درصد از آب شرب تهران از محل منابع زیرزمینی تأمین می‌شود. البته در سال‌های مختلف این میزان متغیر است به شکلی که امسال ۷۵ درصد از آب شرب شهر تهران از محل منابع پنج سد تعیین شده است.

بختیاری تأکید کرد: در شهر تهران هفت تصفیه‌خانه داریم که با طرح رینگ قمربنی هاشم این تصفیه‌خانه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و پس از اجرای این پروژه شهر تهران در حاشیه امنی قرار می‌گیرد به طوری که حتی اگر یکی از پنج سد تعیین کننده آب شرب تهران از مدار خارج شود تا مدت یک ماه می‌توان بدون بروز مشکل ادامه کار داد.

وی افزود: در شهر تهران ۳۷۴ نقطه برای طرح آبرسانی اضطراری مشخص شده‌اند تا در هنگام بروز حوادثی همچون زلزله که شبکه توزیع تهران در مقابل آن دچار مشکل می‌شود از این ۳۷۴ نقطه بهره گرفته شود. به این ترتیب سه تا ۱۰ روز می‌توان آب شرب تهران را تأمین کرد تا در این مدت ترمیم شبکه توزیع انجام شود. با اجرای این پروژه تهران پس از توکیو می‌تواند مدرن‌ترین شبکه توزیع را داشته باشد.

مدیرعامل آبفای استان تهران با اشاره به وقوع سیل در ابتدای سال جاری در برخی از استان‌های کشور گفت: در سیل فروردین‌ماه امسال جزو دستگاه‌هایی بودیم که بیشترین خدمت‌رسانی را داشتیم و با ارسال واترجت‌هایی که تنها در اختیار آبفاست در لایروبی مناطق سیل زده خدمت‌رسانی کردیم. همچنین با بهره‌گیری از همین واترجت‌ها توانستیم سیستم فاضلاب شهر کربلا را لایروبی کنیم.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 382

ثبت نظر

ارسال