مرگ بیش از هزار و۸۰۰ نفر از مردم آمریکا بر اثر ابتلا به آنفولانزا

مرگ بیش از هزار و۸۰۰ نفر از مردم آمریکا بر اثر ابتلا به آنفولانزا

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا از مرگ بیش از ۱۸۰۰ نفر از مردم این کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا و تهدید جدی سلامت سالمندان خبر داد.

سه شنبه 3 دی 1398 ساعت 8:34

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از روزنامه دیلی میل، بنا بر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، تاکنون بیش از یک هزار و ۸۰۰ نفر از مردم این کشور بر اثر ابتلا به بیماری آنفولانزا جان خود را از دست داده‌اند.

براساس اعلام این مرکز رسمی، حداقل ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم این کشور به آنفولانزا مبتلا شده و ۳۲ هزار نفر نیز به دلیل این بیماری در بیمارستان بستری شده‌اند.

به علاوه طی هفته اخیر ۱۲ کودک بر اثر ابتلا به آنفولانزا جان خود را از دست داده اند، این آمار نسبت به هفته گذشته ۵ نفر افزایش یافته است.

کارشناسان با توجه به شیوع موج شدید آنفولانزا در این کشور نسبت به وقوع خطری بزرگ در آمریکا هشدار داده و امسال را سال خطرناکی برای شهروندان خوانده‌اند.

بنابر اعلام کلینیک های درمانی آمریکا، میزان مبتلایان به ویروس آنفولانزا در هفته جاری ۱۶.۳ درصد نسبت به هفته گذشته افزایش یافته است.  

براساس گزارش این مرکز، بیماری آنفولانزا در ۱۹ ایالت آمریکا بسیار شایع شده‌است که در این میان ایالت پورتوریکو بیشترین میزان مبتلا را به خود اختصاص داده است.

بنابر اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا، ۴۲ درصد مبتلایان به آنفولانزا نوع A سالمندان بالای ۶۵ سال و باقی مبتلایان نیز اغلب در رده سنی ۲۵ الی ۶۵ سال هستند.  

این در حالی است که آنفولانزا نوع B  بیش ترین تاثیر را بر روی کودکان ۰ تا ۴ سال داشته و ۴۹ درصد مبتلایان در این رده سنی قرار دارند.  

کد خبر 4805282
تعداد بازدید : 450

ثبت نظر

ارسال