محصولات دانش بنیان گواهی استاندارد دریافت می کنند

محصولات دانش بنیان گواهی استاندارد دریافت می کنند

برای جلب اعتماد بیشر جامعه به محصولات دانش بنیان، مرحله دوم طرح حائز اهمیت اجرای نظام استانداردسازی محصولات دانش بنیان، در استان قم آغاز به کار کرد.

پنجشنبه 9 آبان 1398 ساعت 5:58

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به حضور میدانی در زیست بوم های مختلف دانش بنیان کشور بر ضرورت توسعه نظام کیفی­ سازی محصولات و اقتصاد دانش ­بنیان تاکید دارد.

یکی از محورهای این توسعه کیفی، قرار دادن محصولات دانش‌بنیان زیر چتر یک نظام استاندارد سازی واحد است. استاندارد بودن محصولات دانش‌بنیان و تدوین سازوکارهای خاص اعطای گواهی استاندارد به این محصولات می‌تواند گام مهمی در باز شدن درهای بازار مصرف به روی این کالاهای فناورانه باشد.

این مسئله باعث خواهد شد که روند تجاری سازی و فروش بیشتر کالاهای ایران ساخت و دانش بنیان تسریع شود.

بر این اساس مرحله دوم اجرایی سازی نظام استانداردسازی محصولات دانش‌­بنیان با دستور کار پوشش حداقل ۱۲ استان کشور آغاز به کار کرد.

این رخداد با حضور مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کار نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مدیر کل دفتر ارزیابی کیفیت کالا و خدمات سازمان ملی استاندارد، مسئولان پارک علم و فناوری استان، اداره کل استاندارد استان و شرکت‌­های بازرسی در محل پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد.

 گواهی­نامه انطباق بر مبنای انطباق مشخصه ­های عملکردی محصول مورد نظر براساس یک استاندارد ملی، بین ­المللی، منطقه‌­ای و جامعه­‌ای و یا کارخانه‌­ای به یک محصول دانش­‌بنیان اعطا خواهد شد و گواهی­نامه محصول با انطباق ویژگی‌­های مورد نظر بر مبنای خوداظهاری با عملکرد محصول در صورت عدم وجود استاندارد ملی و بین‌­المللی صادر می‌­شود.

کد خبر 4756658
میترا سعیدی کیا
تعداد بازدید : 467

ثبت نظر

ارسال