فروش شرکتهای زیان‌ده تامین اجتماعی فقط بامجوز هیات امنا

فروش شرکتهای زیان‌ده تامین اجتماعی فقط بامجوز هیات امنا

عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه امکان واگذاری شرکتهای زیان‌ده و خارج از استراتژی فقط با مجوز هیات امنا انجام می شود، گفت: اجازه فروش شرکتهای سود ده را نمی دهیم.

سه شنبه 5 شهریور 1398 ساعت 12:10

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

اکبر شوکت در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه تامین اجتماعی گفت: بر اساس مصوبه هیئت امنای تامین اجتماعی، تنها شرکت هایی که زیان ده و خارج از استراتژی بوده و قابلیت افزایش سود دهی ندارند را می توان واگذار کرد.

وی با اشاره به اینکه در مورد هلدینگ های گردشگری و زیرمجموعه های آن امکان افزایش سوددهی وجود دارد، بنابراین واگذاری آنها درست نیست، گفت: می توان به راحتی با یک تغییرات مدیریتی کوچک این شرکت ها را به سوددهی تبدیل کرد و با توجه به ریسک پذیر بودن کشور و وجود منابع طبیعی و تفریحی زیاد، از این موارد در جهت افزایش سود و بهره وری استفاده کرد.

به گفته عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی، در برخی حوزه ها که تامین اجتماعی تخصص لازم را در آنها ندارد و فقط در برهه ای از زمان از سوی دولت به سازمان واگذار شده است، می توان آنها را واگذار کرد اما در مورد هلدینگ های گردشگری، نفت و گاز و صنایع پتروشیمی نباید این اقدام انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه فقط به خاطر تاکید رئیس جمهور مبنی بر خروج از بنگاه داری، تامین اجتماعی نباید شرکت های خود را واگذار کند، گفت: در قانون در خصوص بحث واگذاری به صندوق هایی اشاره شده که بودجه آنها از سوی دولت تامین می شود، مانند صندوق بازنشستگی کشوری و لشکری، اما سازمان تامین اجتماعی که غیردولتی است، از این قانون مستثنا شده است.

وی گفت: شرکت هایی که زیان ده هستند و سوددهی ندارند، اشکالی برای واگذاری آنها وجود ندارد اما این نسخه را نباید برای تمامی شرکت ها و هلدینگ ها پیچید. البته می توان شرکت های کم بازده را نیز برای افزایش بهره وری و سود دهی به تشکل های کارگری و کارفرمایی واگذار کرد.

وی با تاکید بر اینکه مجوز واگذاری شرکت های زیان ده سال قبل مربوط در یک برهه ۳ یا ۴ ماهه صادر شد اما هیچ اتفاقی نیفتاد، گفت: به تازگی نیز هیچ مجوزی نیز صادر نشده است و هر گونه واگذاری باید زیر نظر هیئت امنا و مجوز آنها انجام شود.

وی اظهارداشت: مدیر عامل شستا به هیچ عنوان حق واگذاری شرکت های سوده زیرمجموعه تامین اجتماعی که مربوط به کارگران و بازنشستگان است را ندارد و باید تمام تلاش خود را برای افزایش سوددهی انجام دهد.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیئت امنا هر گونه فروش اموال بالای ۵۰ میلیارد تومان باید با مجوز هیئت امنا انجام شود و هرگونه معامله ای جز این غیرقانونی است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ یا ۴۰ درصد از شرکت های شستا زیان ده هستند، گفت: حدود ۴۰ یا ۵۰ شرکت را در مجموع می توان واگذار کرد و این شرکت ها باید خارج از استراتژی و زیان ده باشند.

کد خبر 4702875
مهناز قربانی مقانکی
تعداد بازدید : 350

ثبت نظر

ارسال