مسئولیت بیمه‌شدگان در زمان مفقود شدن دفترچه درمانی

مسئولیت بیمه‌شدگان در زمان مفقود شدن دفترچه درمانی

بیمه‌شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در صورت فقدان دفترچه درمانی، موضوع را به ‌سرعت به شعبه تأمین اجتماعی اطلاع دهند تا از سوء استفاده‌های احتمالی از آن جلوگیری شود زیرا تبعات این سوء استفاده بیمه شده را نیز در بر می‌گیرد.

پنجشنبه 10 بهمن 1398 ساعت 20:51

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیرانی که بنا به دلایلی دفاتر درمانی آن‌ها مفقود می‌شود باید با مراجعه به شعبه ضمن اعلام فقدان آن، برای دریافت دفترچه درمانی المثنی نیز اقدام کنند.

بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی هنگام مراجعه به مراکز ملکی این سازمان برای دریافت خدمات نیاز به ارائه دفترچه ندارند و با ارائه کدملی پذیرش و خدمات را دریافت می‌کنند ولی هنگام مراجعه به مراکز طرف قرارداد این سازمان نیاز به ارائه دفترچه درمانی است، لذا بیمه شدگان و مستمری بگیران در حفظ و نگهداری دفترچه‌های درمانی بکوشند.

تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی، پرداخت مبلغ خسارت صدوردفترچه درمانی المثنی و ارائه اصل و تصویر شناسنامه و کارت ملی صاحب دفترچه مفقودی مدارک لازم برای صدور دفترچه المثنی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، صدور دفترچه درمانی المثنی آن دسته از بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران و افراد تحت تکفل آنان که در اثر حوادث غیر مترقبه مفقود شود، پس از تکمیل فرم درخواست صدور دفترچه درمانی المثنی و تاییدیه از مراجع ذیصلاح صرفاً بدون اخذ وجه خسارت مربوطه انجام می‌شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 446

ثبت نظر

ارسال