ضرورت جامعه محور کردن سلامت/ ۲۰ میلیون سفیر سلامت آموزش می‌بینند

ضرورت جامعه محور کردن سلامت/ ۲۰ میلیون سفیر سلامت آموزش می‌بینند

سمنان - وزیر بهداشت و درمان بابیان اینکه اولویت این وزارت‌خانه بر پیشگیری و سپس درمان است با تاکید بر ضرورت جامعه محور کردن سلامت، گفت: آموزش ۲۰ میلیون سفیر سلامت در دستور کار است.

پنجشنبه 21 شهریور 1398 ساعت 19:53

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

سعید نمکی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه برای جامعه محور کردن نظام سلامت از مهرماه طرح «خود مراقبتی» در کل کشور اجرایی می‌شود، ابراز داشت: بر این اساس هر خانه یک پایگاه سلامت خواهد بود که اگر باقوت اجرا شود طرح ماندگاری می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه اولویت بهداشت بر پیشگیری و درمان است و بر این اساس می‌کوشیم تا شاخص‌های سلامت ارتقا پیدا کند، افزود: برای کاهش هزینه‌های تحمیلی بیماری‌های ناشی از عدم مراقبت لازم آموزش ۲۰ میلیون سفیر برای ارتقای سلامت در دستور کار قرار دارد.

وزیر بهداشت و درمان بابیان اینکه ۳۰ درصد مردم فشارخون دارند، ابراز داشت: ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در طرح فشار مشارکت کردند که از این تعداد دو میلیون نفر از بیماری فشارخون در خودشان خبر نداشتند و ۱۳ میلیون نفر در این راستا آموزش دیدند که مبتلابه فشارخون نشوند.

نمکی در پاسخ به این پرسش که بیمارستان مهدی‌شهر چه زمان به بهره‌برداری خواهد رسید، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال یکی از سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور را در حال پشت سر گذاشتن هستیم اما با این وجود برای ۴۰ بیمارستان در حال ساخت نظیر مهدی‌شهر هزینه ارزی و ریالی تجهیزات فراهم‌شده است.

وی بابیان اینکه پیشرفت فیزیکی این بیمارستان‌ها مطلوب است، افزود: مقرر شد بعد از ایام سوگواری محرم، هفته آینده در تهران به جمع‌بندی مناسبی پیرامون این بیمارستان‌ها دست پیدا کنیم که تا پایان سال به افتتاح برسد.

کد خبر 4712050
تعداد بازدید : 304

ثبت نظر

ارسال