شهروندان بوشهری به‌صورت مداوم به‌منظور اهدای خون مراجعه کنند

شهروندان بوشهری به‌صورت مداوم به‌منظور اهدای خون مراجعه کنند

بوشهر- مدیرکل انتقال خون بوشهر گفت: از مردم و شهروندان عزیز درخواست داریم که به‌صورت مستمر و مداوم به پایگاه‌های تعیین‌شده به‌منظور اهدای خون مراجعه کنند.

جمعه 22 شهریور 1398 ساعت 3:41

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرنگار مهر، نرگس عبیدی صبح پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیماران مبتلا به تالاسمی و یا سرطان مرتباً به خون احتیاج دارند، به دلیل نیاز این بیماران از مردم و شهروندان عزیز درخواست داریم که به‌صورت مستمر و مداوم به پایگاه‌های تعیین‌شده به‌منظور اهدای خون مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: ازآنجاکه در بوشهر بیمارانی داریم که به‌طور مکرر نیاز به تزریق خون‌دارند پس‌نیاز به خون و فرآورده‌های خونی همواره احساس می‌شود، بنابراین اهداکنندگان با اهدای خون مستمر ضمن ترویج فرهنگ ایثار و فداکاری در جامعه، به این بیماران زندگی دهند.

عبیدی افزود: اگر فرد یا افرادی به هر دلیل توانایی اهدای خون را ندارند، مبلغ فرهنگ اهدای خون برای تشویق جامعه به این کار معنوی و بزرگ باشند.

مدیرکل انتقال خون بوشهر گفت: آزمایش‌های هپاتیت، ایدز، سفلیس، و آزمایش گروه‌بندی خون بر روی خون‌های اهدایی انجام می‌شود و درصورتی‌که جواب آزمایش‌ها منفی باشد سلامت خون تأیید می‌شود.

وی بابیان اینکه میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نکرده است افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ۳۰۳ نفر به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳۰ نفر موفق به اهدای خون، پلاکت و پلاسما شدند.

کد خبر 4716466
تعداد بازدید : 330

ثبت نظر

ارسال