راه‌اندازی کانون‌های خیرین شبه خانواده در ۷ استان

راه‌اندازی کانون‌های خیرین شبه خانواده در ۷ استان

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی کانون‌های خیرین شبه خانواده در ۷ استان در راستای سهولت‌بخشی به اشتغال، استقلال و توانمندسازی فرزندان خبر داد و گفت: امیدواریم تربیت کودک را به وسعت ایران داشته باشیم و این مهم فقط با همکاری و حمایت رسانه ملی، صاحب نظران و کارشناسان حوزه کودک تحقق می‌یابد.

سه شنبه 26 شهریور 1398 ساعت 11:55

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، سعید بابایی مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در همایش مدیران عامل خانه‌های کودکان و نوجوانان و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان با مهم دانستن جایگاه کودکان، گفت: در رویکرد جدید بهزیستی برای اصلاح و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌ها از نظرات کارشناسان موسسات خیریه و بهزیستی استان‌ها برای نگارش و تنظیم دستورالعمل‌ها استفاده می‌کنیم.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه رشد آمار فرزندان تحت حمایت در سازمان‌های حمایتی باعث افتخار نیست، افزود: بهترین وضعیت ممکن اینکه سازمان‌های حمایتی چون بهزیستی زمینه بازگشت فرزندان خانواده را فراهم کنند.

وی استفاده از اصطلاح «ترخیص» را برای فرزندان بی‌سرپرست و بدون سرپرست موثر بی‌معنا دانست و گفت: حتی فرزندان درون خانواده بعد از یک سنی ترخیص نمی‌شوند؛ بنابراین نیاز داریم به قانون‌های حمایتی، حضور بیشتر خیرین و قانون‌هایی در سایر سازمان‌ها، تا فرزندان نه ترخیص بلکه به استقلال برسند.

بابایی، اشتغال فرزندان را یکی دیگر از برنامه‌های جدی بهزیستی دانست و گفت: باید برای اشتغال این فرزندان قانون‌های حمایتی وضع شود و یا با شناسایی افراد خیر و علاقمند به حمایت از موضوعات  اشتغال، خیرین را به این سمت هدایت کرد.

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در تشریخ وظایف خانه رشد، گفت: خانه‌های رشد به زودی در استان‌ها با هدف حرفه‌آموزی فرزندان و شناسایی استعدادها و پرورش خلاقیت آنان راه‌اندازی می‌شود که به زودی در استان تهران خانه رشد افتتاح خواهد شد.

این مقام مسئول تشکیل کانون‌های خیرین شبه خانواده را یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان ذکر کرد و عنوان داشت: در ۷ استان کشور کانون‌های خیرین راه‌اندازی شده است که به زودی این کانون در سایر استان‌ها نیز برای سرعت و سهولت‌بخشی به اشتغال، استقلال و توانمندسازی فرزندان تشکیل می‌شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، بابایی در پایان با تشریح وظایف دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در دو بخش شبه خانواده و مهدهای کودک، یادآور شد: در بهزیستی نگاه و رویکرد متوجه خود کودک است فراتر از نگاهی که قبل به مهدهای کودک داشته‌ایم و با این نگاه امیدواریم تربیت کودک را به وسعت ایران داشته باشیم و این مهم فقط با همکاری و حمایت رسانه ملی، صاحب نظران و کارشناسان حوزه کودک تحقق می‌یابد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 400

ثبت نظر

ارسال