راه‌اندازی سامانه پیوندزدن اجرای پایان‌نامه‌ها با نیاز دستگاه‌ها

راه‌اندازی سامانه پیوندزدن اجرای پایان‌نامه‌ها با نیاز دستگاه‌ها

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به راه‌اندازی سامانه ساتع گفت: در این سامانه که راهی برای پیوند زدن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به نیازهای پژوهشی دستگاه‌ها است، از یک سو دستگاه‌ها نیازهای خود را بارگذاری می‌کنند و از سوی دیگر دانشجویان پروپوزال‌های خود را در راستای این نیازها تعریف خواهند کرد.

پنجشنبه 28 آذر 1398 ساعت 3:18

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

دکتر مسعود برومند در نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها با اشاره به راه‌اندازی سامانه اجرایی تقاضا و عرضه فناوری و پژوهش (ساتع) افزود: این سامانه در راستای اجرای بند ط تبصره ۹ قانون بودجه کشور پیاده‌سازی شده است و محوریت فعالیت آن، مدیریت پژوهش‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای حل مشکلات جامعه است.

وی ادامه داد: شرکتهایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، اولویت‌های پژوهشی خود را در سامانه ساتع ثبت می‌کنند، ضمن آنکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی با مدیریت استاد راهنما و تایید دانشگاه محل تحصیل، پروپوزال‌های خود را برای انجام تحقیقات مورد نیاز شرکت‌های تولیدی صنعتی ارائه می‌دهند.

وی به طرح سازوکار تامین اعتبار پژوهشی (ستاپ) سامانه ساتع اشاره کرد و افزود: سازوکار اجرایی تامین مالی مشمول چهار حوزه علوم انسانی و هنر، فنی و مهندسی، کشاورزی و دامپروری و علوم پایه می‌شود و فرایند تامین مالی پژوهش‌ها با مشارکت وزارت علوم و دستگاه‌های دولتی و شرکت‌های غیر دولتی خواهد بود.

به گفته وی، شیوه‌نامه ستاپ تدوین و به زودی ابلاغ خواهد شد. 

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم به بیان فرایند تصویب اعتبارات پژوهشی این طرح پرداخت و یادآور شد: هم‌اکنون اعضای هیات علمی شخصاً می‌توانند وارد سامانه شده و از میان اولویت‌های اعلام شده، طرح یا طرح‌هایی را برای پژوهش انتخاب کنند و تایید نهایی درخواست‌ها توسط معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت نهایی شدن پروژه‌ها، ۶۰ درصد مبلغ قرارداد به دانشجویان پرداخت می‌شود که در راستای حمایت مالی از دانشجویان و نهادینه کردن فرهنگ پژوهش تقاضامحور در کشور گام مناسبی است.

برومند این سامانه را گامی در جهت پیوند میان پایان‌نامه‌ها و رساله‌های تحصیلات تکمیلی با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دانست و اضافه کرد: این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را بارگذاری کنند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 365

ثبت نظر

ارسال