در مشکلات روحی به روانشناس مراجعه کنیم یا روانپزشک؟

در مشکلات روحی به روانشناس مراجعه کنیم یا روانپزشک؟

بسیاری از مردم جهان نمی‌دانند اگر دچار مشکلات روحی شدند به چه متخصصی مراجعه کنند و به همین دلیل مهم، نتیجه درستی از روند درمان خود نمی‌گیرند.

سه شنبه 28 آبان 1398 ساعت 3:40

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از خبرگذاری برنا 

 

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اول پیش روان‌شناس بروم یا روان‌پزشک؟ برای حل چالش‌های زندگی یا اختلالات روانی پیش روان‌شناس بروم یا روان‌پزشک؟ این پرسش‌ها بارها و بارها پرسیده می‌شود و اگر جست‌و‌جویی در اینترنت کنید خواهید دید مردم سراسر جهان به درستی نمی‌دانند به روان‌شناس نیاز دارند یا روان‌پزشک!

پاسخ این است که باید میان مشاوران و روانشناسان تمایز قائل شد. مشاور در صورتی می‌تواند کمک کننده باشد که فرد در تصمیم‌گیری‌های زندگی خود با مشکل روبه‌رو شده و نیاز دارد که تصمیم درستی اتخاذ کند؛ در حالی که در روانشناسی خصوصا روانشناسی بالینی، هدف حل و فصل مشکلات روانشناختی و بیماری‌های عصبی است.

 لذا این تمایز و تفکیک میان روانشناسی و مشاوره هنوز برای مردم و گاهی برای برخی از متخصصین جا نیفتاده است. این عدم شناخت سبب شده مراجعین نزد افراد مختلف بروند و به نتیجه مطلوب دست نیابند.

باید دانست وقتی فرد دچار مشکلات روانشناختی می‌شود، باید در ابتدای امر به یک روانشناس بالینی مراجعه کند تا توسط او مشخص شود فرد نیاز به درمان دارویی و روانپزشک دارد یا خیر.

به این ترتیب اگر لازم بود که درمان دارویی در فرد آغاز می‌شود؛ در غیر این صورت با روان درمانی فرد می‌تواند بر مشکلاتش غلبه کند.

بیشتر بخوانید:

  • درمان درد خشکی زانو با ورزش و حرکات اصلاحی
  • دلایل بروز درد در بیضه‌ها
تعداد بازدید : 504

ثبت نظر

ارسال