دانشگاه‌ها تا ۴۰ درصد یارانه خرید "تجهیزات و مواد آزمایشگاهی" دریافت می‌کنند

دانشگاه‌ها تا ۴۰ درصد یارانه خرید "تجهیزات و مواد آزمایشگاهی" دریافت می‌کنند

مدیر کل دفتر هماهنگی، صنعت و بازار اعلام کرد: با توجه به همکاری نزدیک صورت گرفته با مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مراکز علمی و دانشگاهی مراجعه‌ کننده به «هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت» می‌توانند از ۱۰ تا ۴۰ درصد یارانه خرید مواد و تجهیزات آزمایشگاهی برخوردار شوند.

سه شنبه 12 آذر 1398 ساعت 6:27

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، عبدالرضا مجدالدین، قائم مقام نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت با اشاره به آمار فروش تجهیزات در ششمین دوره نمایشگاه، از ارسال نامه اطلاع رسانی به کلیه مراکز دانشگاهی کشور در خصوص فرآیند خرید از هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت خبر داد.

وی با بیان اینکه در ششمین دوره نمایشگاه تجهیزات تاکنون حدود ۱۱۰ میلیارد تومان فروش محصول اتفاق افتاده که بیش از ۲۵ درصد این مبلغ را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان "یارانه" به دانشگاه‌ها و مراکز علمی داده است، گفت: در مجموع محصولات ساخت ایران طی ۶ دوره برگزاری نمایشگاه، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد تومان فروش داشته و تجهیزات ومواد مورد نیاز دانشگاه‌ها از این طریق تأمین شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ایجاد تعامل بیشتر میان دانشگاه و زیست بوم دانش‌بنیان کشور، اظهار کرد:  در این خصوص به‌منظور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در نمایشگاه در سال رونق تولید در جهت تحقق اقتصاد دانش بنیان، برای بروز رسانی و تأمین نیازهای تجهیزات آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

مجدالدین افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همانند سال‌های گذشته و در تعامل و همکاری نزدیک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، نسبت به برگزاری هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران هم‌زمان با بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار کشور اقدام کرده است. بر اساس سطح‌بندی محصولات بخشی از مبلغ خرید تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی بین ۱۰ تا ۴۰ درصد مورد حمایت  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین به‌منظور تسهیل در ارائه حمایت‌ها، کلیه فرایندها (اعم از ثبت پیش فاکتور و پیگیری بعدی آن‌ها) به‌صورت الکترونیکی انجام خواهد شد، اعضای هیئت‌علمی می‌توانند پیش از حضور در نمایشگاه، از طریق سامانه نمایشگاه به نشانی www.iranlabexpo.ir، فهرست شرکت‌ها و محصولات حاضر در نمایشگاه، مشخصات و مستندات فنی آن‌ها را مشاهده کنند و مقایسه‌های لازم را با محصولات مشابه انجام دهند. همچنین مشخصات تماس خریداران دوره‌های قبل نیز به‌منظور آگاهی از کیفیت و عملکرد محصولات، در سایت قابل‌رؤیت است.

مجدالدین تصریح کرد: بنا بر اعلام دفتر دفتر هماهنگی دانش، صنعت و بازار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، قبل از برگزاری نمایشگاه امکان صدور پیش فاکتور توسط شرکت‌ها وجود دارد، اما این دفتر توصیه کرده است که هریک از اعضای هیئت‌علمی، ضمن بازدید از نمایشگاه، محصولات را به صورت حضوری بررسی و پس از مذاکره، پیش فاکتور دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این معاونت نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بعد از برگزاری نمایشگاه کلیه پیش‌فاکتورهای ثبت‌شده را دسته‌بندی کرده و برای اولویت‌بندی، تأیید و عقد قرارداد در کارتابل الکترونیکی نماینده رسمی که از سوی آن دستگاه معرفی می‌شود، قرار خواهد داد. فرمت معرفی نماینده رسمی و رابط سامانه نیز از سایت قابل دانلود است.

بر اساس اعلام معاونت علمی، این نمایشگاه از ۲۶ تا ۲۹ آذرماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر مراجعه به نشانی اینترنتی سایت، با شماره تلفن ۰۲۱۸۳۵۳۳۵۵۵ نیز تماس بگیرند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 373

ثبت نظر

ارسال