دانشگاه هوش مصنوعی ابوظبی ظرف یک هفته ۳۲۰۰ دانشجو گرفت

دانشگاه هوش مصنوعی ابوظبی ظرف یک هفته ۳۲۰۰ دانشجو گرفت

چندی پیش اعلام شد نخستین دانشگاه هوش مصنوعی جهان توسط "محمد بن زاید"(Mohamed bin Zayed) ولیعهد ابوظبی در شهر ابوظبی تاسیس شده است حال خبرها حاکی از آن است که این دانشگاه تنها یک هفته پس از بازگشایی بیش از ۳۲۰۰ متقاضی دارد.

شنبه 11 آبان 1398 ساعت 13:11

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، نخستین دانشگاه هوش مصنوعی در جهان که فقط بر روی هوش مصنوعی متمرکز است چندی پیش توسط "محمد بن زاید" ساخته شد و اکنون نیز هزاران دانشجو از سراسر جهان در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی

براساس گزارش رسانه‌ها، یک هفته پس از بازگشایی این دانشگاه، بیش از ۳۲۰۰ دانشجو در این دانشگاه ثبت‌نام کرده‌اند. بسیاری از دانشجویان از کشورهای امارات، عربستان سعودی، الجزایر، مصر، هند و چین آمده‌اند.

در ماه اکتبر رسانه‌های ابوظبی اعلام کردند که علاقه‌مندان به هوش مصنوعی از این پس می‌توانند در نخستین دانشگاه هوش مصنوعی جهان که توسط محمد بن زاید تاسیس شده است، به تحصیل بپردازند و علاوه بر تحصیل می‌توانند در پیشرفت هوش مصنوعی نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

این دانشگاه به نام ولیعهد ابوظبی محمد بن زید آل نهیان که طرفدار توسعه سرمایه انسانی از طریق علم است، نامگذاری شده است. هدف از تاسیس این دانشگاه ایجاد محیطی متفاوت و جذاب برای انجام تحقیقات در زمینه هوش مصنوعی است. دانشجویان این دانشگاه در حین تحصیل به برخی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های هوش مصنوعی دنیا دسترسی خواهند داشت.

دانشجویان می‌توانند در دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در رشته یادگیری ماشین، بینایی رایانه‌ای و پردازش زبان طبیعی به تحصیل بپردازند. همه دانشجویان پذیرفته شده، بورس تحصیلی، کمک هزینه ماهیانه، بیمه درمانی و اقامت دریافت می‌کنند. نخستین کلاس این دانشجویان در سپتامبر ۲۰۲۰ آغاز خواهد شد.

طبق گفته شرکت مشاوره "PWC" پیش‌بینی می‌شود هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ تا حدود ۱۶ تریلیون دلار بر اقتصاد جهانی تاثیر داشته باشد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 493

ثبت نظر

ارسال