دانشجویان علوم پزشکی نباید تک ساحتی رشد کنند/نباید بگذاریم دانشجو افسرده شود

دانشجویان علوم پزشکی نباید تک ساحتی رشد کنند/نباید بگذاریم دانشجو افسرده شود

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه دانشگاه بدون دانشجو بقا ندارد و این نهاد به دانشجویان و اساتید نیازمند است،گفت: دانشجویان علوم پزشکی نباید تک ساحتی رشد کنند، زیرا در حال حاضر سازمان جهانی بهداشت هم معتقد است پزشک پنج ستاره پزشکی است که رهبر برنامه های بهداشتی و درمانی منطقه خودش باشد.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 8:42

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر علیرضا زالی در مراسم تکریم و معارفه معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه دانشگاه باید پزشکانی تربیت کند که رهبری برنامه‌های بهداشتی و درمانی را بر عهده بگیرند، گفت: ضروری است معاونت فرهنگی و دانشجویی با برنامه های بسیط به سمت تعالی فرهنگی و تربیتی دانشجویان حرکت کند.

وی با تاکید بر اینکه هرگز نباید از حوزه فرهنگ غافل شد، اظهار کرد: تربیت پزشکانی که  بتوانند برنامه‌های بهداشتی و درمانی را رهبری کنند، مستلزم توجه به حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی است.

دکتر زالی مهمترین چالش حوزه دانشجویی را مسائل رفاهی عنوان کرد و افزود: علی رغم همه تلاش ها، متاسفانه به اندازه دانشجویان ثبت شده در سامانه‌های مورد قبول وزارت بهداشت  و سازمان برنامه و بودجه سرانه دریافت نمی کنیم.

دکتر زالی پراکندگی جغرافیایی را یکی دیگر از چالش های دانشگاه دانست و گفت: پراکندگی دانشکده‌ها، خوابگاه ها و مراکز ما یک بار مالی را بر دانشگاه تحمیل  و چالش‌های متعددی را برای دانشجویان ایجاد می کند. در این راستا امیدواریم با ایجاد یک پردیس متمرکز برای دانشگاه، چالش‌های ناشی از پراکندگی جغرافیایی این دانشگاه برطرف شود.

وی خواستار تشکیل جلسه ای با مسئولان کمیته های دانشجویی شورای صنفی شد تا از ظرفیت‌های دانشجویان برای اداره امور و مسائل مربوط به دانشجویان استفاده شود.

دکتر زالی همچنین خواستار ایجاد فضاهای گسترده‌تر برای فعالیت انواع تشکل‌های دانشجویی در حوزه‌های مختلف سیاسی، علمی و فرهنگی شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن تشکر از خدمات دکتر خدادوست و آرزوی موفقیت برای دکتر امام هادی، اظهار کرد: دکتر خدادوست زحمات فراوانی برای این معاونت کشیدند و زمانی که تصمیم گرفته شد ایشان دیگر در این معاونت مشغول به خدمت نباشند ، فصل مشترک دانشجویان و کارکنان این بود که دکتر خدادوست در معاونت فرهنگی و دانشجویی همچنان باقی بمانند.

دکتر زالی درباره دکتر امام هادی توضیح داد: یکی از ظرفیت های ایشان روابط اجتماعی و تعاملات مطلوب است؛ زیرا علاوه بر دانشیاری در حوزه بالین، در حوزه علوم انسانی نیز تحصیل کرده‌اند و تک بعدی نیستند.

وی  در ادامه با اشاره به همراهی حجت الاسلام والمسلمین فرهاد زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با دانشجویان و دانشگاه، یادآور شد: مطمئنا در ذیل فعالیت‌های معاونت دانشجویی و فرهنگی می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

در خوابگاه‌ها نهضت فرهنگی اتفاق افتاده است

در  ادامه مراسم دکتر محمود خدادوست معاون سابق دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز یادآور شد: هر توفیقی که در طول خدمت من در این معاونت به دست آمده به برکت حضور مدیران و همکاران بسیار خوب است.

وی کار کردن و تعامل با دانشجویان را موجب صفای روح و نشاط خواند و افزود: خوشحالم که دکتر امام هادی این کرسی را پذیرفتند و برای ایشان آرزوی موفقیت می کنم.

 معاون سابق دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین با اشاره به همکاری موفقیت آمیز این معاونت با نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، این نهاد را نهادی خوش فکر توصیف کرد.

دکتر خدادوست با اشاره به ظرفیت های دانشجویان در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد: هرگاه در این معاونت برای انجام کاری، ظرفیت های دانشجویی مورد استفاده قرار گرفت، نتیجه مطلوب حاصل شد که از نمونه های آن می توان به برگزاری چهارمین جشن دانش آموختگی اشاره کرد.

معاون سابق دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه در خوابگاه‌ها نهضت فرهنگی اتفاق افتاده است، یادآور شد: کمیسیون ارتقای فرهنگی را به سمتی بردیم که از ظرفیت‌های اساتید استفاده حداکثری کنیم و در نتیجه حضور اساتید در بخش‌های مختلف دانشگاهی و خوابگاهی بسیار محسوس بوده است.

دکتر خدادوست با اشاره به برگزاری المپیادهای ورزشی بین دانشکده‌ای یادآور شد: در خوابگاه‌ها با حمایت معاونت توسعه مدیریت و منابع و ریاست دانشگاه بازسازی‌های گسترده‌ای انجام و منابع خوبی به این حوزه تزریق شد.

وی همچنین با اشاره به انعقاد قرارداد بیمه حوادث دانشجویان و فعالیت‌های اثربخش مرکز مشاوره سلامت روان دانشجویان یادآور شد: دو خوابگاه جدید برای دانشجویان اجاره شده است و علی رغم محدودیت منابع، در سال گذشته به هیچ درخواستی برای خوابگاه دانشجویی مجردی پاسخ منفی ندادیم.

وی در ادامه محور اصلی دانشگاه را دانشجویان و استادان عنوان کرد و گفت: هویت دانشگاه با این دو رکن شناخته می‌شود و با وجود رسالت‌های خدماتی و درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی، باید به دانشجویان به عنوان رکن اصلی دانشگاه توجه ویژه‌ای شود.

نباید بگذاریم دانشجو افسرده شود

در ادامه این مراسم دکتر محمد علی امام هادی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این دانشگاه در حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی، پژوهشی، درمانی و فرهنگی، گفت: خرسندم که دوباره هم رکاب دکتر زالی هستم و در دانشگاهی حضور دارم که همه ما افتخار می کنیم به عنوان یکی از اعضای آن خدمت گزار باشیم.

وی ادامه داد: امید من این است که دانشگاه را برای دانشجویان محیطی امن و با آینده ای روشن کنیم و با  مودت و برادری برای رشد فرهنگی دانشجویان متحد شویم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه با تاکید بر اهمیت و ضرورت نشاط در بین دانشجویان، گفت: نشاط سرمایه اصلی دانشگاه است و نباید بگذاریم دانشجو افسرده شود.

دکتر امام هادی با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان این دانشگاه در آینده به سطوح مدیریتی دست خواهند یافت، بر لزوم افزایش نشاط در دوران دانشجویی تاکید کرد.

گاهی کمیت کیفیت را کمرنگ می کند

در بخش دیگری از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین فرهاد زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم اظهار کرد:خداوند می فرماید: «إِنَّا جَعَلْنا ما عَلَی الْأَرْضِ زِینَةً لَها لِنَبْلُوَهُمْ أَیهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً» یعنی ما آنچه که در روی زمین است زیور آن قرار دادیم تا بیازمائیم که کدام یک نیکوکارتر است.

وی ادامه داد: ماموریت ما به عنوان انسان روی زمین عمل زیباست؛ اگر انسان با زیبایی آشنا شود سرنوشتش به فرمانروای زیبایی ها ختم می شود.اگر مخاطبان را در این کانال قرار دهیم سرنوشت ما به زیباترین عمل ختم می شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه گاهی کمیت کیفیت را کمرنگ می کند، گفت: گاهی اوقات به جای کار فرهنگی خدمت فرهنگی زیاد ارائه می دهیم، در حالیکه کار فرهنگی باید پیام اخلاقی داشته باشد که ماموریت ما انسانهاست.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 365

ثبت نظر

ارسال