دارالقرآن‌های آموزش و پرورش بعد از مدارس تنهاترین مرکز فعالیت‌های قرآنی هستند

دارالقرآن‌های آموزش و پرورش بعد از مدارس تنهاترین مرکز فعالیت‌های قرآنی هستند

آیین اختتامیه سومین دوره مسابقات هم‌خوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی دانش آموزان دختر سراسر کشور در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 14:21

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، علیرضا کاظمی، معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: خداوند منان فلسفه نزول قرآن را هدایت بشر به سمت سعادت تعیین کرده و بر این هدایت تأکید کرده است و این هدایت‌گری را به جامعه ابراز و اعلام داشته است.

وی افزود: خداوند متعال فلسفه هدایت‌گری قرآن کریم را درآیات متعددی توضیح داده است و در قرآن از صراطی صحبت می‌کند که هیچ باطلی در آن وجود ندارد.

کاظمی تصریح کرد: جامعیت قرآن بیانگر این هدایت‌گری است و قرآن به تمام ابعاد و جنبه‌های وجودی انسان توجه کرده و هیچ‌ چیز را نادیده نگرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهار کرد: تمام‌ مسیرهای سعادت انسان در قرآن وجود دارد و برکات انس با قرآن بسیار فراوان است.

وی عنوان کرد: قرآن مهم‌ترین منبع شفا و درمان دردهای جسمانی و روحانی است و می‌تواند تنهاترین و بهترین مسیر هدایت انسان‌ها در کنار اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به‌عنوان پرچم‌داران و مفسران این کتاب الهی باشد.

کاظمی خاطرنشان کرد: شرط بهره‌مندی و بهره‌برداری از اثرات قرآن کریم تفکر و تدبر درآیات این کتاب آسمانی است و خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را که حافظ قرآن است به تأمل و تفکر در این آیات مقدس امر می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش در ادامه قرآن را بهترین مسیر برای رسیدن انسان به قله‌های رفیع سعادت و کمال دانست.

وی افزود: دارالقرآن‌ها بعد از مدارس تنهاترین مرکز برای پرچم‌داری فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شوند و نگاه و برنامه ما احیاء، به‌روزآوری و اثربخش‌تر کردن فعالیت دارالقرآن‌های دانش‌آموزی است تا با برنامه‌ریزی بهتر و تنوع و تکثر برنامه‌ها زمینه جذب دانش آموزان را در این فضاهای تربیتی فراهم کنیم.

کاظمی تأکید کرد: باید با استفاده از جلوه‌های هنری قرآن بتوانیم دانش آموزان بیشتری را به این کانون تحول و تعالی جذب و دعوت نماییم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش اظهارکرد: یکی دیگر از ویژگی‌های قرآن کریم که باعث هدایت انسان شده منطبق بودن آن باعقل و فطرت انسان‌هاست که نشان از تدبیر خداوند تبارک‌وتعالی است.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، وی در پایان ضمن تقدیر از آستان قدس رضوی جهت ترویج و توسعه فعالیت‌های قرآن، عترت و نماز، خطاب به دانش آموزان حاضر در این مسابقات گفت: شما دانش آموزان قرآنی وظیفه سنگینی بر دوش دارید و علاوه بر اینکه خودتان با قرآن مأنوس هستید باید پرچم‌دار قرآن در بین خانواده و آحاد جامعه باشید و در جهت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی تلاش کنید.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 335

ثبت نظر

ارسال