خارج کردن ۲۷ توده از رحم دختر ۳۹ ساله بندرعباسی

خارج کردن ۲۷ توده از رحم دختر ۳۹ ساله بندرعباسی

جراح و متخصص زنان و زایمان بیمارستان‌های شهید محمدی و خلیج‌فارس بندرعباس از خارج کردن ۲۷ توده (میوم) کوچک و بزرگ از رحم دختر ۳۹ ساله در بندرعباس خبر داد.

پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 14:15

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر آمنه رنجبر در جمع خبرنگاران در تشریح این خبر اظهار کرد: بیمار به دلیل درد و خونریزی میوم مزمن که سال‌ها از آن رنج می‌برد به بیمارستان مراجعه می‌کند که پس از بررسی، تعداد زیادی توده (میوم) کوچک و بزرگ که بزرگ‌ترین آن به ۸ سانتی می‌رسید، گزارش شد و بیمار کاندیدای جراحی در بیمارستان شد.

وی افزود: در این عمل جراحی که به‌صورت عمل باز صورت گرفت و سه ساعت به طول انجامید، به دلیل گسترش میوم‌ها و درد و خونریزی احتمال خارج کردن رحم وجود داشت لذا با توجه به بار روانی این موضوع برای بیمار و خانواده وی و اینکه بیمار مجرد بود، تیم جراحی تمام سعی خود را برای حفظ رحم بیمار انجام داد که در نهایت عمل با حفظ رحم با موفقیت صورت گرفت.

این جراح و متخصص زنان و زایمان بیان کرد: میوم های خارج‌شده از شکم بیمار شامل ساب موکوزال، اینترامورال و ساب سروزال بودند، که هر یک با توجه به ساختارشان در نقاط مختلف رحم رشد می‌کنند.

رنجبر خاطرنشان کرد: بیمار پس از عمل به مدت سه روز در بخش بستری، تحت نظر بود و با شانس باروری در زندگی زناشویی و با خوشحالی و رضایت خانواده از بیمارستان مرخص شد.

وی تصریح کرد: میوم ها ازجمله توده‌های خوش‌خیم در رحم هستند و معمولاً طی معاینه و یا سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند و در صورت علامت‌دار بودن و عدم پاسخ به درمان‌های دارویی با توجه به‌اندازه و موقعیت، ممکن است نیاز به خروج آن‌ها به‌تنهایی و یا حتی با برداشت رحم همراه شود.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 397

ثبت نظر

ارسال