حیدری: خانواده و مدرسه نقشی محوری در توسعه جامعه دارند

حیدری: خانواده و مدرسه نقشی محوری در توسعه جامعه دارند

محمدرضا حیدری گفت: علی‌رغم همه تغییراتی که ناشی از مدرنیته است، خانواده و مدرسه نقشی محوری در توسعه جامعه دارند.

دوشنبه 1 مهر 1398 ساعت 22:50

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، محمدرضا حیدری، در آیین استانی نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و شهادت که در هنرستان دخترانه لطیفه سلماسی برگزار شد، اظهار کرد: علی‌رغم همه تغییراتی که ناشی از مدرنیته است و  در عصر جدید اتفاق افتاده، دو نهاد خانواده و مدرسه همچنان نقش‌آفرینی می‌کنند و با توجه به تغییراتی که از این فضا گرفته‌اند، نقش محوری را در توسعه جامعه دارند.

وی افزود: خانواده‌ای که آغاز تعلیم و تربیت، در آن‌جا شکل می‌گیرد و در مسیر تعلیم و تربیت همیشه در کنار مدرسه است، مدرسه‌ای که محور تعلیم و تربیتش معلم است و معلمی که به‌عنوان یک معمار و انسان فرهیخته که دانش‌آموزان را هدایت می‌کند با وجود تمام مشکلات معیشیتی همچنان به تعهد خودش به درس‌دادن و هدایت‌کردن دانش‌آموزان وفادار بوده‌است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «معلمان همچنان از نگاه مردم، از لحاظ منزلت اجتماعی، در رتبه‌های اولیه سلسله‌مراتب سنجش منزلت اجتماعی و مشاغل در کشور هستند»، گفت: جامعه معلمین ما به یمن فداکاری‌ها و تلاششان از این جایگاه برخوردارند.

حیدری با بیان اینکه «علی‌رغم تمام تنگناها و مشکلاتی که آموزش‌و پرورش دارد،  باید در کنارش قرار بگیریم و به آن کمک کنیم»، عنوان کرد: اما آموزش‌وپرورش نقش خودش را ایفا می‌کند، اگرچه کاستی‌ها و نارسایی‌هایی داریم. در مدیریت شهری مشهد از آغاز شورای پنجم در کنار همکارانمان سعی کردیم ظرفیت‌ها و امکانات مدل شهری را تا جایی که امکان دارد در خدمت آموزش‌وپروش و دانش‌آموزان قرار دهیم، حقیقتاً آموزش‌و پرورش نمی‌تواند این بار سنگین مسئولیت را بپذیرد.

حیدری با بیان اینکه «دفاع مقدس درس‌های بزرگ و ماندگاری را برای مردم ایران به ارمغان آورده‌است»، افزود: همچنین استقلال، آزادگی، ایستادگی، مقاومت و فداکاری را به ما آموخته‌است. ایستادگی و مقاومت یکی از عناصر برگرفته از  فرهنگ عاشوراست و برای ما ارزش‌آفرین است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: در ماه‌های گذشته کشور ما که از سوی قدرت‌های بزرگ مورد تهدید قرار گرفت، با هدایت رهبری، درایت سپاه، ارتش و مردم بود که تنگناهای اقتصادی را با درس‌هایی از دفاع مقدس سپری کردند.

وی ادامه داد: این روز ها شاهد قدرت‌هایی هستیم که با زیرپاگذاشتن همه تعهداتشان در عرصه بین‌المللی، خط‌ونشان برای این ملت کشیده‌اند. روزبه‌روز از مواضعشان عقب‌نشینی می‌کنند. امیدواریم همچنان درس‌های دفاع مقدس برای ما درس‌آموز و چراغ‌راه باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به احیاء قانون شوراهای اسلامی، بیان کرد: در موضوع استقبال از مهر، شهرداران مناطق، مدارس را به لحاظ زیباسازی و آسفالت، فضای سبز و آنچه که در توان بوده‌ انجام داده‌اند و همکاری‌های فی‌مابین مدیریت شهری و آموزش‌پرورش از قوام و ثبات خوبی برخوردار است.

حیدری تصریح کرد: امیدواریم در این سال هم آنچه که در توان مدیریت شهری است، در اختیار دانش آموزان قرار دهیم تا این آینده‌سازان کشور با شرایط مناسب‌تری این مسیر رشد و ارتقاء را به پایان برسانند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 484

ثبت نظر

ارسال