جذب ۱۲ تیم استارت‌آپی در شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال

جذب ۱۲ تیم استارت‌آپی در شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال

۱۲ تیم استارت‌آپی در نخستین شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال جذب شدند.

پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 23:56

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران، ​نخستین شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال کشور با حضور دکتر المنظری، مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی و رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد.

این مرکز با جذب ۱۲ تیم استارت‌آپی فعالیت خود را آغاز کرده است.

سید عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به استقرار این شتابدهنده در ساختمان کتابخانه مرکزی این دانشگاه اظهار داشت: تیم هایی که ایده های خلاقانه و قابل تجاری سازی در حوزه سلامت دیجیتال دارند می توانند ایده های خود را به شتابدهنده ارائه کنند.

وی گفت: در صورت تایید ایده، این تیم ها می توانند با استقرار در شتابدهنده و دریافت حمایتهای مالی و علمی آموزشی طی دوره ای ۶ ماهه به پروتوتایپ محصول و مرحله تاسیس شرکت برسند و در ادامه با جلب سرمایه گذار یا استقرار در مرکز رشد، فعالیت خود را ادامه دهند.

متولیان در خصوص حمایتها و تسهیلاتی که از سوی شتابدهنده در اختیار تیم های پذیرفته شده قرار می گیرد، گفت: استقرار تیم ها در یک فضای کاری مشترک، اختصاص منتور تخصصی و اعطای کمک مالی برای تهیه تجهیزات و گسترش تیم و پیگیری فعالیتها، برپایی کارگاه های آموزشی و سخنرانی های تخصصی با حضور استادان و متخصصان برجسته و فراهم کردن فضای لازم برای برگزاری جلسات و نیز نشست های تیم ها از جمله امکانات و تسهیلاتی است که در اختیار تیم ها قرار می گیرد.

وی افزود: در این راستا تاکنون حدود ۱۵ نفر از استادان برجسته ایرانی دانشگاه های خارج کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانشگاه علوم پزشکی ایران دعوت شده و سخنرانی ها و دوره هایی آموزشی را در حوزه سلامت دیجیتال و کارآفرینی برگزار کرده اند.

متولیان با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۴۰ تیم دیگر در نوبت جذب در شتابدهنده هستند، اظهار داشت: این شتابدهنده در جذب تیم های نوآور به دانشگاه علوم پزشکی ایران محدود نیست و نیمی از تیم های جذب شده در مرحله اول هم از دانشجویان یا دانش آموختگان سایر دانشگاه های کشور هستند.

کد خبر 4747681
معصومه بخشی پور
تعداد بازدید : 470

ثبت نظر

ارسال