توسعه دانشگاه گناباد به نسبت دیگر دانشگاه‌ها گسترده‌تر بوده است

توسعه دانشگاه گناباد به نسبت دیگر دانشگاه‌ها گسترده‌تر بوده است

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: به جرأت می‌توان اعلام کرد که پیشرفت و توسعه این دانشگاه به نسبت سایر دانشگاه‌هایی که همزمان در کشور راه‌اندازی شده، بیشتر بوده است.

شنبه 2 شهریور 1398 ساعت 13:42

به گزارش قدس آنلاین، حسین نجاری  اظهار کرد: وقتی که کار احداث پردیس دانشگاه را آغاز کردیم، اراده‌ای برای توسعه آموزش عالی درکشور وجود نداشت، ولی با اجماعی که در شهرستان به وجود آمد و حمایت‌هایی که شد، کار را به پیش بردیم و امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که مجموعه فضاهای این دانشگاه به بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در بعضی از آن‌ها نیز پیشرفت ۱۰۰ درصدی را شاهد هستیم.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد ادامه داد: تاکنون از همه ظرفیت‌های شهرستان، استان و ملی برای توسعه این دانشگاه بهره برده شده است.

وی بیان کرد: دانشکده علومِ دانشگاه گناباد با حدود ۱۰ هزار متر مربع به عنوان یکی از سه دانشکده مصوب این مرکز با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی، یک مجموعه آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی و اداری را دل خود جای داده و پس از بهره‌برداری، فضاهای پراکنده داخل شهر در این دانشکده مستقر خواهند شد.

نجاری با اشاره به آزمایشگاه این دانشکده افزود: این آزمایشگاه به مساحت ۳۵۰۰ متر مربع است و پیش‌بینی‌های لازم برای تهیه امکانات و تجهیزات پیشرفته در آن شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی خوابگاه‌های این دانشگاه، اضافه کرد: سالن ورزشی فجر دانشگاه نیز به مساحت چهار هزار متر مربع و با ظرفیت دو هزار نفر به بهره‌برداری رسیده و مسجد و یادمان شهدا تا پایان شهریورماه جاری و نیز زمین چمن مصنوعی با کمک‌های صندوق رفاه در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: از ابتدای شروع به کار تاکنون نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برای این دانشگاه هزینه شده و بیشترین کمک‌ها از محل کمک‌های دولتی بوده و از طرف خیرین نیز به صورت غیرمستقیم حمایت‌هایی شده است؛ البته هنوز نیازمند ۱۰ میلیارد تومان دیگر هستیم که کار به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای محوطه پردیس دانشگاه نیز انجام شده و تاکنون بالغ بر ۱۹۰ هزار درخت جنگلی و بیابانی نیز با مشارکت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سمن‌ها و مردم در این محوطه غرس شده؛ ضمنا سردر دانشگاه نیز با رویکرد طرح‌های بومی ساخته و افتتاح شده است.

رئیس مجتمع آموزش عالی گناباد گفت: هم اکنون ۲۰۸۰ دانشجو در ۲۴ رشته در مقاطع کاردانی و کارشناسی در این دانشگاه مشغول به تحصیل بوده و در حال حاضر ظرفیت افزایش تا ۳۵۰۰ دانشجو نیز وجود دارد و برای مقاطع بالاتر نیز پیش‌بینی‌های لازم شده است.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/
تعداد بازدید : 582

ثبت نظر

ارسال