تهیه دستورالعمل پایان نامه های دانشجویی علوم پزشکی ایران

تهیه دستورالعمل پایان نامه های دانشجویی علوم پزشکی ایران

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران از تهیه دستورالعمل پایان نامه های دانشجویان و همکاری مشترک با دانشگاه های صنعتی شریف، تربیت مدرس و علامه طباطبایی خبر داد.

پنجشنبه 12 دی 1398 ساعت 9:47

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر علی مظاهری نژاد گفت: به طور کلی شرایط بحرانی و مشکلات مالی کشور ما را با محدودیت های خاصی مواجه می کند، اما خوشبختانه رئیس دانشگاه تمام مساعدت های لازم را در راستای رسیدن به اهداف و بارگذاری برنامه ها با معاون آموزشی دارد.

وی گفت: یکی ازسیاست های کلی دانشگاه حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم است و ما در این خصوص جلسات متعدد، کلاس ها و واحدهای آموزشی خاصی را تعبیه کرده ایم و در حوزه نانو فناوری افتخارات بسیار خوبی را در دانشگاه داشته ایم. همچنین پژوهش های درخور شایسته ای صورت گرفته و اعضای هیئت علمی خاص، خوب و نخبه ای را جذب کرده ایم.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به این که ما در حال حاضر سه رشته ارشد تغذیه بالینی، ارشد علوم و فناوری تصویربرداری پزشکی و هوش مصنوعی(PHD ) را برای سال آینده تصویب کرده ایم، خاطرنشان کرد: دوره هوش مصنوعی با همکاری مشترک با دانشگاه صنعتی شریف در حال اجرا است که به نوبه خود در راستای تعاملات بین دانشگاهی موثر است.

وی اظهار داشت: از دیگر اقدامات تصویب دوره (MPharm) برای دانشجویان خارجی بوده  که رضایت آنها را جلب کرد، از دیگر اقدامات نیز افتتاح Network classroom برای اولین بار در کشور بود که در پی آن تمام کلاس های دانشگاه به صورت شبکه توسط معاونت آموزشی دانشگاه مدیریت می شود.

مظاهری نژاد راه اندازی سعاد ۲ (سامانه عملکرد ارزش یابی اعضای هیئت علمی دانشگاه) را از دیگر اقدامات معاونت آموزشی برشمرد و افزود: از دیگر اقدامات ما عقد تفاهم نامه های مشترک با دانشگاه های صنعتی شریف، تربیت مدرس و به زودی علامه طباطبایی است.

وی با اشاره به این که دستورالعمل پایان نامه های دانشجویان نهایی و در شورای آموزشی دانشگاه نیز مصوب شده، تصریح کرد: از دیگر اقداماتی که به زودی در شورای دانشگاه هم مصوب خواهد شد دانشگاه نسل سوم است که در واقع از اساتید بازنشسته دانشگاه برای آموزش افراد مسن جامعه استفاده خواهد شد. این کار به نوع خود برای اولین بار در کشور در حال انجام است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: تفاهم نامه ای با دانشگاه علامه طباطبایی و با همکاری شهرداری و وزارت بهداشت در حال انجام است که این مهم می تواند به عنوان یک کار بسیار ارزشمند تعاملات اجتماعی ما را افزایش خواهد داد.

وی اقدام مهم دیگر معاونت آموزشی را برگزاری دوره (HMBA) دانست که برای اولین بار توسط دبیرخانه استعدادهای درخشان نیز انجام شده و هم اکنون در حال اجرا است. همچنین از دیگر اقداماتی که با همکاری این دبیرخانه انجام شد تهیه و تنظیم اساسنامه اختصاصی شورای مرکزی المپیادهای علمی بود.

طبق گفته این مقام مسئول از دیگر اقدامات طراحی، برنامه ریزی و برگزاری رویداد بین المللی (RC۶۶) WHO بود که در ایران انجام شد که همکاری دانشجویان استعداد درخشان دانشگاه علوم پزشکی ایران در این رابطه بسیار موفقیت آمیز بود.افتتاح استودیو تصویربرداری معاونت آموزشی در سالن همایش های رازی و مرکز آموزش مجازی هم امکانات خوبی را برای مجازی سازی فایل های آموزشی ایجاد کر.

مظاهری نژاد اظهار داشت: ما بیش از ۶۷ ساعت ضبط و ویرایش صدا در اتاق آکوستیک داشتیم ضمن این که بیش از ۳۲ فیلم آموزش در قالب کمتژیا ( اسلاید و صدا) و ۶ پروسیجر پزشکی عمومی و ۲۰ محتوای آموزشی CPC از ۲۰ جلسه گروه داخلی بیمارستان حضرت رسول در آموزش های مجازی راه اندازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران بیشترین میزان فراخوان را در کشور به خود اختصاص می دهد که این امر با هماهنگی و همکاری وزارت بهداشت صورت گرفته است. نکته مهم دیگر راه اندازی سامانه حق التدریس اساتید است که به زودی افتتاح خواهد شد تا بر اساس آن میزان پرداختی اساتید بهتر و با فرآیندهای شفاف تری ارائه شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران یادآور شد: طی نشست های متعدد با معاونت پژوهشی دانشگاه ده حوزه سرآمدی دانشگاه اعلام شد و ما نیز دراین راستا در حال فعالیت هستیم تا بتوانیم دانشگاه را برای خروجی بهتر به این سمت سوق دهیم و در راستای حرکت دانشگاه به سوی دانشگاه نسل سوم گام های محکم تری برداریم.

کد خبر 4813285
تعداد بازدید : 443

ثبت نظر

ارسال