تلفیق مجدد آموزش علوم پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد

تلفیق مجدد آموزش علوم پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد بر تلفیق مجدد آموزش علوم پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد.

پنجشنبه 18 مهر 1398 ساعت 23:4

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از مهر 

 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد، محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم گرامیداشت روز دامپزشک در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با تبریک روز ملی دامپزشک، گفت: امیدواریم این روز راهگشای بسیاری از مشکلات و مسائل حوزه سلامت جامعه به ویژه در ارتباط با علوم دامی و صنایع غذایی باشد.

وی همچنین از برنامه های جدید دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه علوم پزشکی و دامپزشکی خبر داد و افزود: اتفاقات خوبی در این حوزه به وقوع پیوسته و امیدواریم زمینه ساز رشد و بالندگی رشته دامپزشکی و رشته های علوم پزشکی را فراهم کند و بسترساز پیشامدهای خوب در آینده باشد.

نفر با بیان اینکه تفکیک آموزش رشته‌های علوم پزشکی و دامپزشکی سبب مشکلات فراوانی در خصوص سلامت و درمان در جامعه شده و با تأکید بر تلفیق مجدد آموزش علوم پزشکی و دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: ارتباط تنگاتنگی میان این دو علم بسیار مهم وجود دارد و امیدواریم با هماهنگی بیشتر میان آموزش این دو بخش، متخصصان علوم پزشکی و دامپزشکی در کنار یکدیگر به انجام تحقیقات و پژوهش های مشترک بپردازند و این هماهنگی دستاوردهای نوینی در زمینه درمان و سلامت برای جامعه به همراه داشته باشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دامپزشک باید درمان را خوب یاد بگیرد و صرفاً به مطالعه بسنده نکند، اظهار داشت: درمان موجود زنده اعم از انسان و حیوان بدون بیمارستان، کلینیک، تجهیزات آزمایشگاهی و آموزههای عملی امکان پذیر نیست، البته در حوزه آموزه‌های علمی، تکرار و تعداد دفعات آموزش عملی نیز بسیار مهم است.

وی دانشکده دامپزشکی بدون بیمارستان و محیط آموزش عملی را ناکارآمد دانست و افزود: بر همین اساس باید استانداردی در تعداد جذب دانشجویان در رشته های خاص مانند علوم پزشکی و دامپزشکی وجود داشته باشد و با توجه به زیرساخت ها و امکانات موجود به تربیت این قشر از متخصصان جامعه پرداخت.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین بر کیفیت آموزشی و عرصه های بالینی و ترویج آن تأکید کرد و گفت: می توان از قواعد و قوانین موجود در کلینیک‌ها، بیمارستان های خودگردان پزشکی و آییننامه‌های اعطای پرکیس برای اساتید و سایر امکانات در پزشکی برای دامپزشکی نیز استفاده کرد.

وی با تقدیر از دانشکده دامپزشکی واحد کرج در کسب رتبه نخست دانشکده های دامپزشکی کشور، از نقش استادان دامپزشکی در اعتبار بخشی به بیمارستان ها و کلینیک های دامپزشکی دانشگاهی سخن گفت و از آن ها خواست با حضور پررنگ خود در فعال سازی بیمارستان و کلینک دامپزشکی مشارکت داشته باشند و با اعتبار علمی و تخصصی خود به این مکان ها اعتبار ببخشند تا پس از طی زمان مناسب، این کلینیکها و بیمارستان ها نیز معتبر شده و در جذب بیمار موفق باشند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی همچنین پیشنهاد ایجاد رشته های جدید در زمینه دامپزشکی مانند حیوانات آزمایشگاهی و قرنطینه را مطرح کرد و گفت: امروز این رشته ها زمینه ساز پژوهش های فراوان در زمینه داروسازی، سلامت جامعه و ورود و خروج حیوانات به کشور با سلامت و ایمنی استاندارد می شوند که نیاز آنها در جامعه به شدت محسوس است.

نفر در پایان ضمن اشاره به این که جایگاه امروز علم دامپزشکی در کشور، ثمره تلاشها، پیگیریها و مطالبات این صنف است، از دانشجویان و استادان این رشته خواست مطالبات برحق خود را مطرح و پیگیری کنند.

کد خبر 4741693
مهتاب چابوک
تعداد بازدید : 292

ثبت نظر

ارسال