تلاش برای افزایش صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی

تلاش برای افزایش صادرات تجهیزات پزشکی ایرانی

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: رقم صادرات تجهیزات پزشکی در سال گذشته ۲۷ میلیون دلار بوده است و امیدواریم بتوانیم این رقم را در سال جاری افزایش دهیم.

دوشنبه 25 شهریور 1398 ساعت 20:9

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، مهندس سید حسین صفوی در جلسه بازدید وزیر بهداشت اندونزی از شوروم صادراتی و خط تولید شرکت پویندگان راه سعادت، با اشاره به جایگاه رگولاتوری اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو، اظهار کرد: بازار واردات تجهیزات پزشکی در ایران به بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می‌رسد که بازار بزرگی محسوب می‌شود و ما می‌توانیم در زمینه اشتراک‌ دانش و تکنولوژی با کشور اندونزی همکاری دوجانبه داشته باشیم.

وی با اشاره به مراحل ثبت کالاهای وارداتی تجیزات پزشکی گفت: پس از ثبت نمایندگی خارجی، در مرحله اول تمامی قطعات تولید شده در کشور خارجی مراحل قانونی را سپری کنند و در مرحله بعدی، محصولات کیفیت سنجی شده و گواهی بین‌المللی آنها از جمله CE و FDA بررسی فنی شده و در مرحله سوم در کمیسیون‌های قیمت‌گذاری، تعیین نرخ می‌شوند.

مدیرکل تجهیزات و ملزومات پزشکی خاطرنشان کرد: برخی از کارخانه‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی ایران دارای استانداردهای بین‌المللی بوده و محصولات خود را به کشورهای متعدد صادر می‌کنند.

وی با اشاره به وجود زمینه‌های همکاری بیشتر در حوزه تجهیزات پزشکی بین دو کشور، عنوان کرد: وزارت بهداشت ایران علاقمند به توسعه همکاری در زمینه انتقال تکنولوژی به اندونزی و بالعکس است و در مورد محصولاتی که در ایران تولید نداریم، در بحث انتقال تکنولوژی از اندونزی به ایران آماده همکاری هستیم.

بنابر اعلام وبدا، صفوی تصریح کرد: در جلسات با مسئولان کشور اندونزی و در برنامه عملیاتی که با آن‌ها در حال تدوین داریم، حاضریم زمینه بیشتر فعالیت و انتقال تکنولوژی را در دستور کار قرار دهیم.

لازم به ذکر است، هم اکنون تعدادی از تجهیزات پزشکی ساخت ایران از جمله مانتیورهای علائم حیاتی، تخت اتاق عمل، انکوباتور و الکتروکوتر به اندونزی صادر می‌شوند و در جریان بازدید وزیر بهداشت اندونزی از خط تولید شرکت پویندگان راه سعادت، تعدادی از محصولات تجهیزات پزشکی صادراتی دیگر نیز در قالب شوروم صادراتی ارائه شدند.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 415

ثبت نظر

ارسال