تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از "خانه‌های خلاق"

تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت از "خانه‌های خلاق"

با هدف حمایت بیشتر از شرکت‌ها و موسسات صنایع دستی مبتکر و نوآور، تفاهم‌نامه‌ای برای حمایت بیشتر از «خانه‌های خلاق» میان دبیر ستاد فناوری‌های نرم و هویت‌ساز و معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منعقد شد.

پنجشنبه 25 مهر 1398 ساعت 23:56

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، صنایع دستی یکی از صنایع اشتغالزا و رو به رشد در فضای فعلی اقتصاد کشور است. بر این اساس، این حوزه پتانسیل جذب جوانان خوش فکر و خلاق بسیاری را دارد. با توجه به اهمیت فناوری‌های نرم و فرهنگی در نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد بالادستی و در راستای تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور در افق ۱۴۰۴ و همچنین سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، تعیین خط مشی‌ها و اولویت‌ها در انطباق با برنامه‌های توسعه کشور در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه صنایع دستی که در توسعه صنایع خلاق و فرهنگی ظرفیت‌های بالایی را به خود اختصاص می‌دهد، تفاهم‌نامه مذکور بین وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی پویا محمودیان معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی و سید محمدحسین سجادی نیری دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شد.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه مقرر شد که حمایت‌های گسترده‌تری از راه‌اندازی خانه‌های خلاق صورت گیرد تا بستر مناسب جهت توسعه کسب‌وکارهای نو در این حوزه فراهم شود. همچنین استفاده از ظرفیت‌های موجود طرفین به منظور توسعه فناوری‌های نرم و شرکت‌های خلاق در این تفاهم‌نامه مورد توجه قرار گرفت.

تخصیص فضای مناسب برای ایجاد خانه‌های خلاق، انواع خدمات مانند مشاوره، آموزش، توسعه تولید، توسعه بازار، جذب منابع مالی و سرمایه‌گذاری و ... بخشی از حمایت‌های در نظر گرفته شده در توافق فوق‌الذکر است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 334

ثبت نظر

ارسال