تصادفات، عنوان اصلی پرونده های دادگستری سروآباد/ راهکاری جدی اندیشیده شود

تصادفات، عنوان اصلی پرونده های دادگستری سروآباد/ راهکاری جدی اندیشیده شود

دادستان عمومی و انقلاب سنندج گفت: حجم زیادی از پرونده های متشکله در دادگستری سروآباد را موضوع تصادفات رانندگی تشکیل می دهد و ضروری است تا برای حل این مشکل راهکار جدی اندیشیده شود.

یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 21:33

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، محمد جباری امروز یکشنبه (12 آبان) در آیین تکریم و معارفه دادستان شهرستان سروآباد با اشاره به جایگاه رفیع قاضی و منصب قضاوت در قرآن کریم، اظهار کرد: قاضی جانشین خداوند بر روی زمین است و می طلبد تا عدالت، حق و انصاف را در جامعه اجرا کند.

وی افزود: منصب قضاوت یک ودیعه الهی است که باید بر مبنای حق و حقیقت باشد و قضات باید با تزکیه نفس خود از آفت خطرناک هوای نفس برحذر باشند.

دادستان مرکز استان کردستان تاکید کرد: احیای حقوق عامه و رفع تظلمات از وظایف عمده دادستان است و به جایگاه رکین آن در قانون اساسی نیز به خوبی اشاره شده است.

جباری حجم زیادی از پرونده های وارده به دادگستری سروآباد را موضوع تصادفات رانندگی ذکر کرد و افزود: با توجه به مرزی بودن و پرترافیک بودن این شهرستان می طلبد تا با اتخاذ تدابیر کارشناسانه برای این مشکل راه حل مناسب اندیشیده شود.

وی پیشگیری از وقوع جرم را از دیگر وظایف دادستان ذکر کرد و گفت: عمده حجم وظیفه پیشگیری از جرم در قانون بر عهده دادستان است.

جباری همدلی بین مردم و مسئولین را از خصوصیات ممتاز شهرستان سروآباد دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت شورای حل اختلاف در سروآباد بسیار بالاست و دادستان جدید این شهرستان با استفاده از نقش محوری خود باید بتواند با همگرایی بیشتر بین مردم و مسئولین و سازمان های مردم نهاد پرونده های کم اهمیت را از طریق مصالحه و ریش سفیدی حل و فصل کنند تا تمرکز اصلی دادگستری بر روی مبارزه با جرایم خشن و سازمان یافته و برخورد با مفسدان اقتصادی باشد.

همچنین در این مراسم حسین سراجی رئیس دادگستری سروآباد از رفع تصرف بیش از سه هکتار و 7 هزار مترمربع از اراضی ملی و منابع طبیعی از ابتدای سال 1398 تاکنون خبر داد.

در پایان این مراسم حکم جدید انتصاب فرهاد عاصمی به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سروآباد به ایشان ابلاغ شد و از زحمات جواد مصطفایی دادستان سابق این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 421

ثبت نظر

ارسال