تشکیل گشت‌های شبانه برای مقابله با «پسماند سوزی»

تشکیل گشت‌های شبانه برای مقابله با «پسماند سوزی»

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن اشاره به اینکه «ضایعات‌سوزی» یکی از معضلات زیست‌محیطی جنوب استان تهران است، گفت: برای مقابله با این اقدام و شناسایی کامل این نقاط تیم‌های پایش شبانه در جنوب استان تهران تشکیل شده است.

شنبه 2 آذر 1398 ساعت 13:40

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، پایش‌های زیست محیطی آبان ماه که همزمان با افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در تهران بود نشان داد که «ضایعات‌سوزی» یکی از معضلات مهم تهران است که هم هوا را آلوده می‌کند و هم سلامت مردم را به خطر می‌اندازد. محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران - پیش از این به ایسنا گفته بود که بر اساس قانون هوای پاک این کار جرم است و از سایر دستگاه‌ها از جمله شهرداری توقع داریم که به وظیفه قانونی خود در این‌باره عمل کنند.

در این‌باره سعید محمودی - مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران - در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: «پسماند سوزی» بیشتر در جنوب استان تهران توسط برخی اتباع، معتادان و دوره‌گردها اتفاق می‌افتد. اکثر آن‌ها شبانه پسماندها را آتش می‌زنند و صبح‌ها برای جمع‌آوری سیم‌ها یا باقیمانده پسماندها که ارزش مادی دارد به محل مراجعه می‌کنند بنابراین هویت آن‌ها برای مشخص نیست.

مدیر کل اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه اداره محیط زیست استان تهران برای برخورد با این افراد و جلوگیری از «ضایعات‌سوزی» تیم‌های پایشی را تشکیل داده است که به‌صورت شبانه در مناطق جنوبی استان تهران گشت‌زنی می‌کنند، تصریح کرد: اگر کارخانه‌ها و مراکز صنعتی اقدام به «پسماند سوزی» کنند قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد.

محمودی در پایان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دیگری نیز وظیفه مقابله با پسماندسوزی را برعهده دارند، گفت: متاسفانه گاهی همکاری‌های بین بخشی ضعیف است این درحالیست که مقابله با آلودگی هوا تنها بر عهده یک یا دو دستگاه نیست.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 316

ثبت نظر

ارسال