تحصیل ۵۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

تحصیل ۵۳ دانشجوی خارجی در دانشگاه لرستان

رئیس دانشگاه لرستان گفت: ۵۳ دانشجوی خارجی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

شنبه 11 آبان 1398 ساعت 10:6

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

خسرو عزیزی اظهار کرد: عدم تناسب بین رشته‌های تحصیلی با بازار کار فقط مشکل لرستان نیست بلکه موضوعی سراسری است.

وی بیان کرد: البته اقدامات خوبی در دانشگاه‌های کشور بر اساس سیاست کلی وزارت علوم در راستای آمایش سرزمینی انجام شده است.

عزیزی اضافه کرد: دانشگاه لرستان تا سال ۹۳ دانشجوی خارجی نداشت اما با تلاش‌های انجام شده در راستای تقویت دیپلماسی علمی بین‌المللی، این دانشگاه دارای ۵۳ دانشجوی خارجی است.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: همچنین با انعقاد تفاهم‌نامه‌های مختلف علمی بین دانشگاه لرستان و دانشگاه‌های کشورهایی همچون آلمان و استرالیا در راستای توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی قدم‌های مؤثری برداشته شده است.

عزیزی افزود: همچنین در حوزه تولید علم و حرکت به سمت دانشگاه جامعه محور و دانشگاهی که بتوانند مشکلات جامعه را رفع کند، ۳۰۰ درصد رشد تولید مقالات علمی معتبر و متنوع را داشتیم.

وی در خصوص فعالیت تشکل‌های دانشجویی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی نیز تلاش ما این بود که محیطی آرام، سرزنده، با نشاط و فضایی باز و قانونمند برای فعالیت و نشاط همه تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه لرستان ایجاد کنیم.

رئیس دانشگاه لرستان بیان کرد: هم‌اکنون تشکل‌های اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل دانشجویی در فضای باز مبتنی بر تضارب آرا فعالیت دارند.

عزیزی اظهار کرد: برای استفاده بهینه از انرژی‌ها شورایی در دانشگاه لرستان تحت عنوان شورای راهبردی مدیریت سبز وجود دارد که اصلاح الگوی مصرف و استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 370

ثبت نظر

ارسال