تبادل یافته‌ها در حوزه مکانیک کوانتومی در قالب یک کارگاه

تبادل یافته‌ها در حوزه مکانیک کوانتومی در قالب یک کارگاه

دبیر علمی و اجرایی کارگاه بین‌المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی با اشاره به برگزاری این کارگاه دو روزه در دانشگاه تبریز با حضور بیش از ۷۰ نفر از محققان داخلی و خارجی و دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، ابزار امیدواری کرد فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و یافته‌های جدید در حوزه مکانیک کوانتومی و ارتباط آن با فناوری‌های جدید در حوزه کوانتوم ایجاد شود.

جمعه 10 آبان 1398 ساعت 14:0

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

، دکتر مصطفی صحرایی، دبیر علمی و اجرایی کارگاه بین‌المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی گفت: در این کارگاه دو روزه ۱۱ سخنرانی کلیدی از سوی اساتید کشورمان و محققانی از کشورهای چین و لیتوانی، ایراد و ۴۰ مقاله نیز به صورت پوستر ارائه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز با اشاره به اهداف برگزاری این کارگاه بین‌المللی افزود: هدف از برگزاری این رویداد علمی بیشتر ایجاد فرصتی مناسب برای محققان و دانشجویان جوان جهت آشنایی با مکانیک کوانتومی و ارتباط آن با فناوری‌های پیشرفته است.

صحرایی ادامه داد: کارگاه این امکان را برای محققان جوان و دانشجویان ایجاد می‌کند تا ضمن ارائه یافته‌های خویش، با اساتید به نام این حوزه آشنا شده و از تجربیات و یافته‌های آنان استفاده کنند. همچنین حضور اساتید خارجی و داخلی بسیار نام آشنا در این حوزه فرصت مناسبی برای اساتید و سایر پژوهشگران ایجاد می‌کند تا بتوانند یافته‌های خود را در قالب فعالیت‌های علمی مشترک پیگیری کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برگزارکنندگان کارگاه تلاش دارند ضمن ایجاد محیط مناسب و شاداب، امکان تعامل، یادگیری و اشتراک ایده متخصصان امر برای دانشجویان و محققان رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی فراهم شود، یادآور شد: این کارگاه موضوعات متنوعی از رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی، شامل مفاهیم گسترده از اندرکنش نور با ماده، نظیر پدیده‌های همدوس کوانتومی، اطلاعات کوانتومی و درهم‌تنیدگی را در بر می‌گیرد.

صحرایی اضافه کرد: سخنرانان مدعو این مجموعه شامل چهار استاد خارجی و چهار استاد داخلی و سه نفر از محققان جوان بودند که در طول دو روز کارگاه مجموعاً ۱۱ نفر آخرین یافته‌های علمی خود را در این حوزه به نمایش گذاشتند.
دبیر علمی و اجرایی کارگاه بین‌المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی در پایان تصریح کرد: انتظار می‌رود کارگاه فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و یافته‌های جدید در حوزه مکانیک کوانتومی و ارتباط آن با فناوری‌های جدید در حوزه کوانتوم ایجاد کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، کارگاه بین‌المللی رایانش کوانتومی و اپتیک کوانتومی، ۸ و ۹ آبان ماه در پژوهشکده فیزیک کاربردی و ستاره‌شناسی دانشگاه تبریز برگزار شد.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 343

ثبت نظر

ارسال