تبادل اطلاعات ماهواره‌ای و هوایی میان دو سازمان‌ زمین‌شناسی و جغرافیایی نیروهای مسلح

تبادل اطلاعات ماهواره‌ای و هوایی میان دو سازمان‌ زمین‌شناسی و جغرافیایی نیروهای مسلح

با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اطلاعات در حوزه ژئوفیزیک و ژئودینامیک و تبادل اطلاعات در حوزه تصاویر ماهواره‌ای و هوایی چندطیفی، فراطیفی و راداری در دستور کار این دو نهاد قرار خواهد گرفت.

دوشنبه 2 دی 1398 ساعت 18:38

به گزارش هفته نامه پزشکی امروز به نقل از ایسنا 

 

تفاهم نامه همکاری میان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با هدف گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی، تحقیقاتی و تجهیزاتی در راستای اجرای منویات فرمانده معظم‌کل قوا مبنی بر لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری به امضا رسید.

همکاری در استفاده از دانش زمین‌شناسی در حوزه زمینی و دریایی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اطلاعات در حوزه ژئوفیزیک و ژئودینامیک، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اطلاعات در حوزه تصاویر ماهواره‌ای و هوایی چندطیفی، فراطیفی و راداری، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه مخاطرات محیطی و اقلیمی، همکاری در تعریف و اجرای عناوین پژوهشی و نظارت علمی و داوری پروژه‌ها به‌ویژه در چارچوب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و طرح‌های پژوهانه، نخبگان وظیفه و کسری خدمت، بهره‌برداری از امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره‌ها و همایش‌های علمی مشترک از موضوعات این تفاهم‌نامه مشترک است.

دکتر مجید فخری، رئیس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان این‌که نیاز است دو سازمان هم‌افزایی مناسبی به‌منظور تبادل دستاوردها و مطالعات با یکدیگر داشته باشند، گفت: از توسعه همکاری‌ها و مناسبات استقبال می‌کنیم و در همین زمینه امکان ارائه دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه‌های طیف‌سنجی، عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای، نقشه‌های سه‌بعدی، پهپادها و هواپیماها، سامانه تحت وب، انتشارات‌ و... به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور وجود دارد.

دکتر علیرضا شهیدی، رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز با بیان این‌که زمینه‌های مشترک فراوانی پیش‌روی دو سازمان وجود دارد، ابراز امیدواری کرد که به زودی و تا پایان امسال بخشی از برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم و دو سازمان در کنار یکدیگر پروژه‌های مشترک را به ثمر رسانند.

شهیدی با بیان این‌که منابع کشور بسیار محدود است، افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مایل به همکاری با مجموعه‌هایی با کمترین هزینه و بیشترین خروجی است.

انتهای پیام

تعداد بازدید : 416

ثبت نظر

ارسال